Ga naar inhoud

Netwerk printer (hp laserjet 5)


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:55cbfdc390="JZN"]Ik heb een laserjet 5 printer van hp heb nu webjetadmin ginstaleerd maar hij herkent de printer niet als ik de kabel van de pinter aan mijn computer stop in een aparte netwerk kaart herkend hij hem dus ook niet wat kan hiervan het probleem zijn>?[/quote:55cbfdc390] Om de laserjet rechtstreeks aan een pc te hangen via de netwerkkaart moet je waarschijnlijk een cross-kabel gebruiken.... en je moet je netwerkkaart een vast ip-adres toewijzen.... en ook op de laserjet trouwens... je kan beter via een kabel op de parallele poort aansluiten of via een netwerkje met een router (voor de DHCP-server)...
Link naar reactie
[quote:289339b1c9="JZN"]En wat is dit vaste ip nr?[/quote:289339b1c9] zoals ik al zei.... R.T.F.M. .... even vertaald naar het nederlands: lees de handleiding... op de website van HP staat heel normaal uitgelegd hoe je je printer op het netwerk moet krijgen.... LET OP! netwerk.... dit betekend dat je een werkend netwerk moet hebben... DIRECT via de netwerkkaart op één computer is niet aan te raden... Gebruik daarvoor de parallele poort... even nog het linkje: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=115&prodSeriesId=25479&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25479&objectID=bpj05735
Link naar reactie
1) configuratiepagina van printer uitprinten 2) ip-adres vergelijken met ip-adres van pc 3) eerste 3 octetten moeten gelijk zijn, 4e moet anders zijn. bv: heeft je pc 192.168.1.10 dan je printer ook 192.168.1, maar geen 10 op het eind. (uitgaande van een subnet van 255.255.255.0) 4) indien nodig (rtm) ip-adres van printer aanpassen, kan via venstertje/menu (weet zo 123 niet of de LJ5 die heeft). Anders tijdelijk ip-adres van PC aanpassen aan die van printer en zo met webjetadmin die van de printer aanpassen :)
Link naar reactie
Eigenlijk is het simpel, wat er aangesloten moet worden moet 'heel' zijn en er moet een protocol geinstalleerd zijn. Software-matig: TCP/IP geinstalleerd ? Printer-instellingen ? PC-instellingen ? Hardwarematig: Netwerkkaart printer defect ? UTP-kabel defect ? (Hub defect ?) UTP-kabel defect ? Netwerkkaart pc defect ? Ergens moet het mis gaan, dus even goed checken. Niet te veel op die lampjes vertrouwen. Post om te beginnen maar eens de netwerksettings van PC en Printer.
Link naar reactie
ou het zo kunnen zijn dat je geen utp kabel nodig hebt maar perse een cross kabel want hij vindt de printer neit met utp kabel cross kabel nog neit geprobeert en weet niet of het wat uit maakt maar er hangdt al een printer iun dit netwerk maar als ik mijn pc loskopel van hyet netwerk en mijn eigen comuter netwerk opbouw zonder internet doet hij het ook niet behalve op de lp1 poort maar dit lijkt mijn vrij lochische
Link naar reactie
Cross of niet-Cross is vrij makkelijk: zit er een hub tussen -> UTP directe verbinding -> Cross-UTP Reden is makkelijk: een netwerkkaart heeft (vrij simpel gezegd) een "luister" en een "spreek" draadje nodig. Koppel je die met een gewoon UTP draadje aan elkaar, dan krijg je "spreek-spreek" en "luister-luister". Waar beiden spreken wordt het een zooitje, en waar beiden luisteren wordt er niet gecommuniceerd :wink: :lol: . "Er hangt al een printer in het netwerk".... Dan heb je dus ook al een hub of iets dergelijks in gebruik... En dus moet je geen Cross-cable hebben. Ik begin te vermoeden dat het gebruikte UTP-draadje een breuk heeft, of de netwerkkaart in je printer is defect. Nogmaals: post eens wat info (configuratie-gegevens printer / schema netwerk)
Link naar reactie
Ga naar de printer en zoek op het display het netwerkadres op. Noteer dat. Heeft de printer nog geen adres of istie ingesteld op "DHCP", stel dan een adres in. Als voorbeeld: 192.168.1.20 Ga terug naar je computer en doe dan: "Start" -> "Uitvoeren" en geef dan het commando "ping 192.168.1.20" Je krijgt dan een DOS scherm met wat cijfertjes enzo. Ergens staat "packet loss 0%" Staat er iets anders of krijg je een foutmelding heb je een netwerkprobleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...