anoniem Geplaatst: 23 maart 2006 Delen Geplaatst: 23 maart 2006 Ik heb een laserjet 5 printer van hp heb nu webjetadmin ginstaleerd maar hij herkent de printer niet als ik de kabel van de pinter aan mijn computer stop in een aparte netwerk kaart herkend hij hem dus ook niet wat kan hiervan het probleem zijn>? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2006 [quote:55cbfdc390="JZN"]Ik heb een laserjet 5 printer van hp heb nu webjetadmin ginstaleerd maar hij herkent de printer niet als ik de kabel van de pinter aan mijn computer stop in een aparte netwerk kaart herkend hij hem dus ook niet wat kan hiervan het probleem zijn>?[/quote:55cbfdc390] Om de laserjet rechtstreeks aan een pc te hangen via de netwerkkaart moet je waarschijnlijk een cross-kabel gebruiken.... en je moet je netwerkkaart een vast ip-adres toewijzen.... en ook op de laserjet trouwens... je kan beter via een kabel op de parallele poort aansluiten of via een netwerkje met een router (voor de DHCP-server)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 En hoe kom ik achter het vaste ip van deze kaart? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote:5b506afc55="JZN"]En hoe kom ik achter het vaste ip van deze kaart?[/quote:5b506afc55] Heel simpel door in de menu's op de printer te kijken. En anders in de handleidingen... (evt. te downloaden van inet bij HP), hp bouwt altijd een vast ip-adres in als je de printer reset... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 En wat is dit vaste ip nr? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote:289339b1c9="JZN"]En wat is dit vaste ip nr?[/quote:289339b1c9] zoals ik al zei.... R.T.F.M. .... even vertaald naar het nederlands: lees de handleiding... op de website van HP staat heel normaal uitgelegd hoe je je printer op het netwerk moet krijgen.... LET OP! netwerk.... dit betekend dat je een werkend netwerk moet hebben... DIRECT via de netwerkkaart op één computer is niet aan te raden... Gebruik daarvoor de parallele poort... even nog het linkje: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=115&prodSeriesId=25479&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25479&objectID=bpj05735 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Ja heel erg bedankt maar dan vindt hij de printer niet helaas. is er dan nog een anderen optie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 1) configuratiepagina van printer uitprinten 2) ip-adres vergelijken met ip-adres van pc 3) eerste 3 octetten moeten gelijk zijn, 4e moet anders zijn. bv: heeft je pc 192.168.1.10 dan je printer ook 192.168.1, maar geen 10 op het eind. (uitgaande van een subnet van 255.255.255.0) 4) indien nodig (rtm) ip-adres van printer aanpassen, kan via venstertje/menu (weet zo 123 niet of de LJ5 die heeft). Anders tijdelijk ip-adres van PC aanpassen aan die van printer en zo met webjetadmin die van de printer aanpassen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Nog eens wat geprobeert maar dit lukt ook niet ben er nu achter wat er mis is als ik hem inplug op mijn computer gata er geen lampje branden wat kan hier de fout van zijn op mijn hub ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Van printer rechtstreeks op PC: crosscable nodig Van printer via hub naar PC: gewone kabel nodig. Als in beide gevallen geen respons komt: cable defect ? probeer andere. In andere gevallen ? ruil cross om voor gewone (of andersom :)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 De kabels zijn gewoon goed daar ben ik zeker van maar wat het probleem dan is geen ideej Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Eigenlijk is het simpel, wat er aangesloten moet worden moet 'heel' zijn en er moet een protocol geinstalleerd zijn. Software-matig: TCP/IP geinstalleerd ? Printer-instellingen ? PC-instellingen ? Hardwarematig: Netwerkkaart printer defect ? UTP-kabel defect ? (Hub defect ?) UTP-kabel defect ? Netwerkkaart pc defect ? Ergens moet het mis gaan, dus even goed checken. Niet te veel op die lampjes vertrouwen. Post om te beginnen maar eens de netwerksettings van PC en Printer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 ou het zo kunnen zijn dat je geen utp kabel nodig hebt maar perse een cross kabel want hij vindt de printer neit met utp kabel cross kabel nog neit geprobeert en weet niet of het wat uit maakt maar er hangdt al een printer iun dit netwerk maar als ik mijn pc loskopel van hyet netwerk en mijn eigen comuter netwerk opbouw zonder internet doet hij het ook niet behalve op de lp1 poort maar dit lijkt mijn vrij lochische Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 Cross of niet-Cross is vrij makkelijk: zit er een hub tussen -> UTP directe verbinding -> Cross-UTP Reden is makkelijk: een netwerkkaart heeft (vrij simpel gezegd) een "luister" en een "spreek" draadje nodig. Koppel je die met een gewoon UTP draadje aan elkaar, dan krijg je "spreek-spreek" en "luister-luister". Waar beiden spreken wordt het een zooitje, en waar beiden luisteren wordt er niet gecommuniceerd :wink: :lol: . "Er hangt al een printer in het netwerk".... Dan heb je dus ook al een hub of iets dergelijks in gebruik... En dus moet je geen Cross-cable hebben. Ik begin te vermoeden dat het gebruikte UTP-draadje een breuk heeft, of de netwerkkaart in je printer is defect. Nogmaals: post eens wat info (configuratie-gegevens printer / schema netwerk) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 heb 2 van deze printers en doe net allebij niet dus zal niet aan de kaart of kabel liggen en darabij kabel heeft het altijd gedaan. wat voor gegeven wilt u hebben en hoe kan ik die vinden? ben niet zo handig met printers :oops: misschien als u er op msn over wilt praten kan dit ook ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 kijk als je nou een router hebt sluit je de printer. Printer krijgt automatisch ip en dan ga je printer toevoegen en dat was het.... 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 ja dat dacht ik ook maar als die de printer niet vindt :wink: :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 Ga naar de printer en zoek op het display het netwerkadres op. Noteer dat. Heeft de printer nog geen adres of istie ingesteld op "DHCP", stel dan een adres in. Als voorbeeld: 192.168.1.20 Ga terug naar je computer en doe dan: "Start" -> "Uitvoeren" en geef dan het commando "ping 192.168.1.20" Je krijgt dan een DOS scherm met wat cijfertjes enzo. Ergens staat "packet loss 0%" Staat er iets anders of krijg je een foutmelding heb je een netwerkprobleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 het ip is 10.247.153.52 van de printer en als ik ping doe 100% verlies :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 [quote:881a433111="JZN"]het ip is 10.247.153.52 van de printer en als ik ping doe 100% verlies :o[/quote:881a433111] en jou eigen ip van je computer ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen