Ga naar inhoud

Router kappot door te hoge spanning Modem??


anoniem

Aanbevolen berichten

Na ongeveer een half jaar internet te hebben gehad d.m.v. een Router (Eminent 4112) ging de router voor de eerste keer kapot. We kregen een nieuwe router. Deze ging na ongeveer 2 weken al kapot. Dat zal wel niet aan de router liggen. We zijn naar de winkel gegaan waar hij vandaan kwam end aar dachten ze dat het aan de, waarschijnlijk, te hoge spanning van de Modem (Alcatel Speedtouch 330) lag. Ze zouden best gelijk kunnen hebben, maar ik vind het toch raar, want ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Als het toch zo is, hoe zou dit dat kunnen? Te veel downloaden (lijkt me stug) Maar als dat dan mss de reden zou zijn, wordt er dan bij een hogere downloadsnelheid een andere modem geleverd bij het soort abonnement, want bij ons is in 1,5 jaar de downloadsnelheid verdubbeld. Iemand die mij wat meer zou kunnen vertellen hierover??
Link naar reactie
Koppel je de genoemde apparatuur wel eens af? Zie je dan vonken overvliegen? Zo ja, dan kan de apparatuur daardoor kapot gaan. VOnken gebeurt alleen bij stevig spanningsverschil. Meestal is dan ook de computer of apparaat niet (goed) geaard. Wat gaat er precies kapot? Alleen de router (en niet de modem)? De switch in de router werkt nog wel?
Link naar reactie
[quote:16191773fc="Hans.Vosman"]Koppel je de genoemde apparatuur wel eens af? Zie je dan vonken overvliegen? Zo ja, dan kan de apparatuur daardoor kapot gaan. VOnken gebeurt alleen bij stevig spanningsverschil. Meestal is dan ook de computer of apparaat niet (goed) geaard. Wat gaat er precies kapot? Alleen de router (en niet de modem)? De switch in de router werkt nog wel?[/quote:16191773fc] Ik heb wel eens (omdat ie zo nu en dan gewoon de router niet kon vinden, wat nu dus voor altijd is) de voedingskabel van de router er uit gehaald en er vervolgens opnieuw in gestopt, maar hierbij zag ik geen vonken. Alleen de router doet het nog, de modem werkt nog gewoon. Of de switch in de router nog werkt?? Denk het niet, want ik kan vanaf geen enkele pc die is aangesloten op de router nog in de router komen d.m.v. het ip-adres van de router. Er branden verschillende soorten lampjes, ook terwijl er geen enkele pc op is aangesloten!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...