Ga naar inhoud

Switch


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:575ae0259c="rolfb"]voor zover ik weet geeft dat level alleen aan hoe hoog dat ding is in een 19"rack (1, 2 of 3 units hoog). Zegt verder niets over kwaliteit / functionaliteit.[/quote:575ae0259c] Nu is dit bijna waar :wink: Dit is in het netwerknivo (OSI-layer), waar de switch zijn werk doet. Je moet hiervoor toch eens zwaar op zoek naar het Internet, want ook ik heb hier geen ervaring mee.
Link naar reactie
Er is maar 1 OSI-laag waar een switch zijn werk doet en dat is layer 2, de zgn. data-link laag. Onder layer 1 (fysieke laag) vallen repeaters en hubjes, deze repeteren het binnenkomende signaal over alle aanwezige aansluitingen zonder te weten waar het echt naartoe moet. Onder layer 2 (data-link laag) vallen de switches. Deze weten aan de hand van een MAC-tabel welke host op welke poort aangesloten zit en hoeft dus niet over iedere poort het signaal te repeteren. Ook kunnen switches een stukje error-correction doen. Onder layer 3 (netwerklaag) vallen routers. Deze routeren aan de hand van een routetabel het binnenkomende verkeer door naar een ander netwerk of subnet.
Link naar reactie
Wat ik veel op e-bay zie zijn level 2 switsches al dan niet managebaar zijn en van ca 100 euo tot 1800 euro. Volgens mij is de z.g.n. backbone snelheid / waarde het meest van belang. Als je 24 poorten x 100 Mb hebt is bij die switches vaak de totale snelheid veel hoger dan 2400 Mb. En het voordeel wat Leo noemt dat de switch "weet" wat er aan een bepaalde poort hangt. Is het dan zo dat een dergelijke switch sneller is dan een huis, tuin en keuken switch van SafeWay? (Niet om lachen je moet toch ergens mee beginnen)
Link naar reactie
Een professionele switch, zoals eem 3Com superstack, of een Cisco Catalyst is inderdaad wel wat sneller als een huis-, tuin- en keukenswitch, maar inde praktijk is dat alleen merkbaar als je ook een professioneel netwerk hebt, waar een aantal van deze switches hangen. Voor een thuisnetwerk is het niet interessant om een van deze switches aan te schaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...