Ga naar inhoud

Windows 10 erop gezet, wifi na slaapstand steeds weg, wat te doen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wellicht komt dit door een van de energiebesparingsfuncties. Je kunt dit controleren via configuratiescherm, systeem, power & sleep, additional power settings, change advanced power settings, wireless adaptar settings. Deze moeten op maximale performance staan. Een andere optie is via netwerkinstellingen, adapter settings,en vervolgens kies je de draadloze adapter met je rechtermuisknop, eigenschappen, configureren en vervolgens schakel je het selectievakje uit voor "sta toe dat dit apparaat uitgeschakeld wordt om stroom te besparen" of iets dergelijks. Dit zou het probleem moeten verhelpen. Zoniet, dan ligt het aan je netwerkinstellingen en moet je zorgen dat je automatisch verbinding maakt met een netwerk. Klik rechtsonder in je taakbalk op het netwerksymbool, en vervolgens op de verbinding, dan staat er als het goed is een selectievakje met 'automatisch verbinding maken'. Schakel dit in.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
@H3ll0 Ik heb al deze opties gevolgd en geen werkt... Mijn laptop ziet wel de netwerken van de buren, wil ook verbinden met een hotspot of ethernetkabel. Maar terwijl mijn andere laptop en 2 telefoons mijn netwerk gewoon zien en verbinden doet deze laptop met windows 10 er op dat niet. Ook de driver deinstalleren en dan computer herstarten werkt niet. Iemand nog een ander idee? De adapter staat dus wel gewoon aan en werkt bij een hotspot en detecteert wel de netwerken van de buren...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...