Ga naar inhoud

Gescheiden mailboxen maar toch agenda's delen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb thuis een netwerkje met 2 pc's via router met internet verbonden. Beschikken allebei over een PDA. We willen graag elkaars agenda in Outlook XP kunnen updaten zodat we van elkaars afspraken afweten (en dus geen dubbele kunnen plannen). Hoe doe ik dat? Via een mailservertje of zo? Of kan ik één bestandje sharen, maar dan moeten de mailboxen wél gescheiden blijven. We draaien allebei WinXP Pro. Ben benieuwd naar jullie tips/oplossingen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a6de51874b="Sellis"]Volgens mij moet het mogelijk zijn om een openbare map te maken, deze laat je afspraakitems bevatten en daarna ga je hem delen met een ander. Suc6[/quote:a6de51874b] Een openbare map kun je aanmaken als er een Exchange-server draait. Uit de vraagstelling merk ik op dat er geen Exchange server aanwezig is. Ik ben bang dat dit niet gaat werken, want Outlook kan namelijk geen persoonlijke mappen over het netwerk openen en alle dingen worden opgeslagen in een lokaal opgeslagen .PST-bestand.
Link naar reactie
Helaas kan ik dat hier niet voor je uitzoeken aangezien ik gebruik maak van exchange. Ik heb nog even gekeken in een boek over Outlook, maar kon niets vinden over het delen van bestanden oid zonder exchange. Ik ben dus bang dat het niet zal lukken zonder een mailserver. Wat misschien wel een mogelijkheid is om beide gebruikers toegang te geven tot elkaars account en in de outlookbalk de gezamenlijke agenda te zetten. Suc6 RS
Link naar reactie
[quote:3e11ea2416="Marco van Knotsenburg"]Bedankt voor jullie reactie. Okee, Exchange Server opzetten dus. Zit de software daarvoor op de Office Pro CD-rom? Op de site van Microsoft kan ik niets vinden namelijk. :([/quote:3e11ea2416] Exchange server moet je kopen. Deze wordt in bedrijfsnetwerken vak als Mail server gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...