anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Ik heb een netwerk met server: winxp pc1: win98se. Netwerk ingesteld met wizard. Beide computers zien elkaar, maar kan geen verbinding maken wegens de volgende foutmelding: " De server kan geen binding tot stand brengen met transport DeviceNbf_NdisWanNbfOut{F9AB0813-6EF2-4A76-9006-8C77D5E1CD1F} omdat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart. " Hoe kan ik die computernaam vinden? Hoe kan ik die dan verwijderen.Mijn vreugde zal groot zijn.Paul Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Je hebt dus beide machines dezelfde naam op het netwerk gegevens als ik het zo zie. Dit dien je dus te wijzigen. Op de 98 bak kan je dat doen bij de eigenschappen van je netwerkverbinding, en op de XP bak kan je dat doen bij de eigenschappen van "my computer". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Beide computers hebben wel degelijk een verschillende naam Server "gebruers" PC1 "PC-BERT" Dit is alles O.K. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 Volgens mij mag je geen streepje in je computernaam hebben, maar ik kan het ook mis hebben...Bram Beneken Kolmer------------------ You don't need eyes to see, you need vision... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2002 je mag wel een streepje in je naam hebben :grin:bij windows 98 kun je je computernaam vinden door : rechtermuisknop op netwerkbuurt > bovenaan het schermpje staat ergens identificatie of zoiets , daar kan je je netwerk naam veranderen en de naam van je gebrukersgroep :smile: Korrel algemeen crew Lan-party Lan-tastic http://www.lan-tastic.nl 15 tot 17 februarie[This message has been edited by korrel (edited 11-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 .... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen