anoniem Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Tot gister in een domein geen problemen met de printers, echter deze ochtend grote problemen: twee van de drie netwerkprinters zijn niet meer te gebruiken. De enige printer die nog werkt, is een HP kleurenprinter. Een lexmark (netwerkprinter) en een kopieermachine waar een ip poort op is opengezet voeren eenvoudigweg niets meer uit. Is er de afgelopen dagen een update van microsoft geweest die invloed zou kunnen hebben op deze printers? De server draait overigens (nog) op windows 2000 server... Elke hulp is welkom, iedereen print 'noodgedwongen' op eigen lokale printers (er wordt veel geprint...) Thor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Als je vermoedt dat het een update is die dit probleem heeft veroorzaakt, kun je natuurlijk alle updates die onlangs zijn geinstalleerd verwijderen. Staan er ook meldingen in de eventlogs? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Hai Leo, ik had de logs al doorgelopen, ook de diverse windows updates bekeken en daar viel me plots op, dat de server al een tijdje geen updates had gedraaid... (schaam, schaam) Nieuwe updates dus maar handmatig laten draaien en server opgestart (overdag-> aantal gebruikers met vragen...) eerste printer weer aanspreekbaar. Tweede printer nog eens goed bekeken en ja hoor: het lipje van de ethernetkabel verdwenen (door iemand afgebroken tijdens de grote schoonmaak)! Nadat de kabel aangedrukt werd, kwamen er direct prints uit de spooler stromen! Dus ook voor servers geldt: Zit de stekker er wel in? (soms is het zo makkelijk dat je er overheen gaat kijen...) Thor2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Mooi dat het weer werkt... Toch is dit niet het ergste printprobleem wat ik ooit heb meegemaakt. Bij een klant wou een printer een tijdje geleden ook niet printen. Pas toen de papierlade gevuld werd begon ie weer te printen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Leo, ik heb een baas die ook heel behulpzaam was.... en netjes de cartridge van een brother laserprinter had vervangen. Hij klaagde dat de nieuwe cartridge niet paste....De nieuwe was: te klein!:o Wat bleek? Hij had de complete cartridge met drum er nog aan weg gemikt... 8) Was zo maar ineens een duur grapje... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen