Ga naar inhoud

Server verbinden


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat kan... en wel op verschillende manieren, hoewel de meest stabiele oplossing toch wel een IPsec tunnel tussen twee routers is. Een andere mogelijkheid is een IPsec tunnel bouwen door middel van 'Routing and Remote Access', maar dan moeten beide routers ook wel IPsec passthrough ondersteunen. Het probleem is namelijk vaak dat routers geen IPsec verkeer door kunnen laten over NAT. De minst stabiele oplossing is een PPTP verbinding maken op een server, terwijl op de andere server dmv RRAS een PPTP server wordt geinstalleerd. Hier moet de router aan de server kant PPTP passthrough ondersteunen en moet TCP poort 1723 open gezet worden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
RRAS zit inderdaad standaard in Windows Server 2003 en ja, je moet ook policies aanmaken. Ik heb hier ook ervaring mee en het is makkelijk in te stellen... Het is alleen niet makkelijk uit te leggen, omdat iedere situatie anders is. Het kan zelfs heel goed zo zijn dat het bij jou niet gaat werken...
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Het lukt me niet. Ik heb in vmware 2 servers gemaakt beide op het zelfde specific private network (VMnet2) en de servers hebben deze ips Server1 IP 192.168.10.1 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.10.1 Server2 IP 192.168.11.1 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.11.1 Werkt dit zo met VMWARE of moet ik ze beide een verschillend specific private network geven. Want als ik nu via windows een tunnel wil gaan maken werkt dit niet. Kan ik niet op een andere manier niet makkelijk een vpn verbinding maken onderling of moet dit altijd met ipsec?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
In principe zou het in VMware moeten kunnen werken, maar ik denk niet op de manier zoals jij het geconfigureerd hebt. Ik zou zeggen dat je een soort van "publiek netwerkje" nodig hebt tussen beide servers. Op die manier heb je een LAN achter beide servers en een soort van WAN tussen de servers. Met 2 Cisco's moet het ook kunnen werken, maar daar heb je een gedegen kennis van Cisco IOS nodig. Ook is het wellicht handig om te weten dat een Cisco 828 voor een SDSL lijn bedoeld is. Als je ADSL hebt, heb een 826 (ADSL over ISDN), of een 827 (ADSL over PSTN) nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...