anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Hoi, Ik wil graag een server maken (zonder fysieke 'server', maar gewoon mijn thuiscomputer), en dan had ik gelezen op Computer!Totaal zelf over Home Web Server. Heb ik geprobeerd, maar ik wou graag een eigen forum erop zetten. PHPbb bijvoorbeeld, is toch gratis. Heeft iemand dit of kan hij dit uitleggen? Het zou wel leuk zijn wou het lukken. Gr. rc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Om een dergelijk forum te draaien is naast een web server ook MySQL (database engine) en PHP (dit gebruikt de webserver om PHP bestanden te kunnen begrijpen) nodig. MySQL en PHP zijn beide ook gratis te downloaden. Hoe PHP geintegreerd wordt in de webserver, is afhankelijk van welke webserver software je gebruikt. Verder is inderdaad PHPbb gratis te downloaden. Pak alle bestanden uit in de directory waar je website staat en als je PHP en MySQL goed hebt draaien kun je vanuit een webbrowser iets van een 'install.php' starten om het forum te configureren. Een en ander is best bewerkelijk, maar er is op Internet veel informatie te vinden over PHP en MySQL. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Als je de pc echt als web server wilt laten fungeren, hou er dan rekening mee, dat je stroomkosten alleen al hoger zijn dan het huren van webspace. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Hij blijft echt niet continu aanstaan (ben 14, heb dus nog tijdlimieten), de server is alleen online wanneer ik online ben. Dus MySQL en PHP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Nou heb ik Home Web Server geïnstalleerd, samen met MySQL (de Essentials versie) en PHP. Helemaal instellingen veranderd zodat het klopt, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord:[quote:867de9bf98]CGI Execution Timed Out [color=blue:867de9bf98][u:867de9bf98]Continue[/u:867de9bf98][/color:867de9bf98][/quote:867de9bf98] Waarom doet hij dit dan niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Nu ben ik eigenlijk alleen thuis in Microsoft software en in IIS moet je apart aangeven dat CGI extensies uitgevoerd mogen worden. Wellicht moet je in Home Web Server ook CGI apart toestaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2009 wat misschien makkelijker is om te beginnen is om een totaalpakket te downloaden. iets in de trend van xampp of zo. dan ben je ineens klaar. na installatie alleen even checken of poort 80 al gebruikt wordt door IIS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2009 ik denk dat jij het beste xampp kunt gaan gebruiken (google link) PHP , Mysql ,Apache in 1! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen