Ga naar inhoud

Gratis thuisserver met eigen forum


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil graag een server maken (zonder fysieke 'server', maar gewoon mijn thuiscomputer), en dan had ik gelezen op Computer!Totaal zelf over Home Web Server. Heb ik geprobeerd, maar ik wou graag een eigen forum erop zetten. PHPbb bijvoorbeeld, is toch gratis. Heeft iemand dit of kan hij dit uitleggen? Het zou wel leuk zijn wou het lukken. Gr. rc
Link naar reactie
Om een dergelijk forum te draaien is naast een web server ook MySQL (database engine) en PHP (dit gebruikt de webserver om PHP bestanden te kunnen begrijpen) nodig. MySQL en PHP zijn beide ook gratis te downloaden. Hoe PHP geintegreerd wordt in de webserver, is afhankelijk van welke webserver software je gebruikt. Verder is inderdaad PHPbb gratis te downloaden. Pak alle bestanden uit in de directory waar je website staat en als je PHP en MySQL goed hebt draaien kun je vanuit een webbrowser iets van een 'install.php' starten om het forum te configureren. Een en ander is best bewerkelijk, maar er is op Internet veel informatie te vinden over PHP en MySQL.
Link naar reactie
Nou heb ik Home Web Server geïnstalleerd, samen met MySQL (de Essentials versie) en PHP. Helemaal instellingen veranderd zodat het klopt, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord:[quote:867de9bf98]CGI Execution Timed Out [color=blue:867de9bf98][u:867de9bf98]Continue[/u:867de9bf98][/color:867de9bf98][/quote:867de9bf98] Waarom doet hij dit dan niet?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...