Ga naar inhoud

Poorten openen voor Gameserver Gevaarlijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, ik speel een online game (America's Army) en daar zit ook een host programma bij zodat je je eigen server kan opstarten. Als ik alle stappen afga start de server wel, maar is hij niet op het internet te zien. ik ben er al achter gekomen dat ik dan poorten v/d router open moet zetten. Dit zijn de volgende: TCP Ports: 14200,20045 UDP Ports: 1716,1717,1718,8777,27900 Maar nu is mijn vraag: Is dit niet gevaarlijk? Met hackers etc. Of is het niet zo'n heel groot risico. Ik heb wel zelf ook een firewall ( Norman) Groeten Murten
Link naar reactie
Ieder poort die je open zet levert natuurlijk risico's op. Als in je modem echter duidelijk is ingesteld dat de connectie via die poort alleen naar je server toe gaat, dan is het risico al een heel stuk kleiner. Een firewall moet een bescherming zijn. Je moet echter wel die dingen kunnen blijven doen die je wilt doen. Anders kan je net zo goed standalone gaan werken en vooral geen info uitwisselen met anderen via diskettes, CD's of in je interne netwerk. En daar heb je nou juist al dat fraais voor gekocht. Belangrijk is wel dat je bewust bent van het feit dat je risico's loopt met activiteiten via internet. Ook is belangrijk dat je die zo veel mogelijk beperkt en je wapent tegen eventule gevolgen (goede backup's e.d.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...