Ga naar inhoud

Port triggering of Virtual Server


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn server draait een ftp-server, terminal services en windows media services. Nu kan ik mijn router het ip-adres van mijn server forwarden. Maar dat kan op 2 manieren. Port triggering en Virtual Server. Wat is het verschil. En ik heb dynamische ip-adressen ingesteld in mijn draadloze router. Mijn server die staat continue aan en als de internet verbinding wegvalt, dan krijgt hij meestal een ander ip-adres. Dan moet ik dat elke keer het ip-adres aanpassen in mijn router. Nu wil ik het statisch instellen. Kan ik ook bijvoorbeeld mijn server statisch instellen en mijn laptop dynamisch, of moet ik dan meteen alles statisch instellen?. En als je statisch instelt, dan moet je toch alle gegevens hebben zoals je subnetmask en dns server. Maar die kan ik niet terugvinden met ipconfig /all.
Link naar reactie
je kan een deel van je netwerk hard opgeven "statisch" Doe dit bv op de volgende manier. In dit voorbeeld heeft je router ipnummer: 192.168.1.1 Als je thuis het netwerk adres 192.168.1.0 gebruikt met de subnet van 255.255.255.0 dan kan je op je router instellen waar hij moet beginnen met het uidelen van de ip nummers doe dit bijvoorbeeld vanaf 192.168.1.25 nu kan je je server het ip nummer 192.168.1.20 geven met een subnet van 255.255.255.0 en de gateway 192.168.1.1 en als je nu met je laptop het netwerk gaat krijgt hij een ip nummer vanaf 192.168.1.25 succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...