Ga naar inhoud

Apache erg traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort is mijn Apache server erg traag, met als gevolg dat mijn server niet meer te bereiken is. Daarnaast gebruikt hij zo'n 90% van mijn CPU. Ik vermoed dat dit komt doordat ik een FTP server geïnstalleerd heb (Cerberus FTP server of zoiets), maar nadat ik deze verwijderd heb blijft het probleem bestaan. Een upgrade van Apache versie 2.0.48 naar versie 2.0.54 boodt ook geen uitkomst :-? Als ik via de console Apache start, krijg ik de volgende foutmelding: [code:1:8d536de3a6]F:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin>Apache.exe (OS 10048)Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan normaal slechts ÚÚn keer worden gebruikt. : make_sock: could not bind to address 127.0.0.1:80 no listening sockets available, shutting down Unable to open logs[/code:1:8d536de3a6] Volgens mij ligt dat aan de regel 'Listen 80' in httpd.conf. Ook waarden als 'Listen 127.0.0.1:80', 'Listen localhost:80' en 'Listen 192.168.1.2:80' werken niet. De configuratie is echter exact dezelfde als het configuratiebestand van de versie voordat ik de upgrade had uitgevoerd :-? Wat kan het probleem zijn?!
Link naar reactie
Probleem inmiddels zelf opgelost. Skype gebruikt kennelijk port 80 zodra deze vrijkomt. Sluit dus eerst Skype af voordat je Apache (opnieuw) gaat installeren, anders krijg je een foutmelding dat Apache de socket niet kan binden. Dat Apache zo traag was komt door een bug in - in mijn geval - McAfee virusscanner. Was op te lossen door de regel [b:763854994c]Win32DisableAcceptEx[/b:763854994c] toe te voegen aan httpd.conf. Maar goed, ik heb dus uiteindelijk een volledige herinstallatie gedaan met PHP 5 en de laatste versies van Apache, MySQL en phpMyAdmin. Eens kijken hoe PHP 5 bevalt 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...