Ga naar inhoud

mail server


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil op mijn windows server een mail server om dingen via php te verzenden(smtp) ik heb al veel programatjes geprobeerd marek mail server en nog veel meer maar de mailtjes blijven in de mail server staan en worden niet verzonden it komt denk ik omdat ik wanadoo heb en bij wanadoo is de smtp poort dicht(heb ik gelezen in 1 van de computer totaal bladen) en als ik e mail servers poort van 25 naar 22 of zo verander dan geeft mijn php een error dat er geen email verzonden kan worden deze error(die krijg ik ook al er geen mail server online is) [code:1:1107b52076]Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in g:\wamp\www\zpanel\index.php on line 144 Error[/code:1:1107b52076] weet iemand hoe ik een mail server goed instel dat ik wel emails kan verzenden of hoe ik mijn php.ini goed aanpas dat ik gewoon emails via php kan verzenden??
Link naar reactie
Mail versturen moet altijd mogelijk zijn. Als je normaal vanaf je PC een mailtje verstuurt, gaat het toch ook goed? Het is alleen voor het ontvangen van mail op je mailserver van belang of poort 25 open of dicht staat. Ik heb verder geen ervaring met al die mailserver-pakketjes, maar waarom zo moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? In Windows 2000 server en Windows Server 2003 zit standaard een SMTP-server... Als je die gaat gebruiken zou ik je wel kunnen helpen met het maken van de juiste instellingen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...