Ga naar inhoud

mail-error na internetcrash


anoniem

Aanbevolen berichten

Begin van de middag deed Internet het niet meer. Na vijf minuten de stekkers uit de modem en router te hebben getrokken had ik weer wel verbinding. Alles leek weer naar behoren te werken: de webserver doet het, de ftp-server werkt en de mailserver lijkt het te doen. Ik kan van een mail-account wel naar buiten mailen, maar replyen lukt niet. Ik krijg dan onderstaande melding: [code:1:c533baf229]Hi. This is the qmail-send program at smtp2.versatel.nl. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. --------------------------------------------------------------------- Het volgende bericht dat u stuurde aan deze gebruiker is niet aangekomen. De meest voorkomende redenen zijn: - het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet. - de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd. - het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 3 dagen niet worden afgeleverd. -------------------------------------------------------------------- The following email that you sent to this user has not been received. The most occuring reasons are: - wrongly typed e-mailaddress or the e-mailaddress doesn't exist. - the e-mailbox of the receiving user is full and therefore the e-mail won't be accepted. - the e-mailmessage was in queue and couldn't be delivered in the past 3 days. --------------------------------------------------------------------- <xxxxx@yolknet.nl>: 82.172.24.1 does not like recipient. Remote host said: 550 relay not permitted Giving up on 82.172.24.1.[/code:1:c533baf229] Wat betekent deze foutmelding en waar zou ik de fout moeten zoeken? Ik heb niks aan de server veranderd na de storing en de instellingen van modem, router en dns lijken onveranderd
Link naar reactie
Dit antwoord komt van de andere kan (ontvangende server). Het ligt dus niet aan configuratie van Yolk2003. [quote:cd387d9199]-------------------------------------------------------------------- The following email that you sent to this user has not been received. The most occuring reasons are: - wrongly typed e-mailaddress or the e-mailaddress doesn't exist. - the e-mailbox of the receiving user is full and therefore the e-mail won't be accepted. - the e-mailmessage was in queue and couldn't be delivered in the past 3 days. --------------------------------------------------------------------- <xxxxx@yolknet.nl>: 82.172.24.1 does not like recipient. [b:cd387d9199][color=red:cd387d9199]Hier staat leterlijk dat de ontvangende server het email adres niet acepteerd[/color:cd387d9199][/b:cd387d9199] Remote host said: 550 relay not permitted Giving up on 82.172.24.1. [/quote:cd387d9199] Bij de meest voorkomende reden staat het ook nog een keer. Vandaar mijn vraag heb je dit met alle emails.
Link naar reactie
[quote:e9926cb612="debas"]Dit antwoord komt van de andere kan (ontvangende server). Het ligt dus niet aan configuratie van Yolk2003. [<xxxxx@yolknet.nl>: 82.172.24.1 does not like recipient. [b:e9926cb612][color=red:e9926cb612]Hier staat leterlijk dat de ontvangende server het email adres niet acepteert[/color:e9926cb612][/b:e9926cb612] Remote host said: 550 relay not permitted Giving up on 82.172.24.1. [/quote:e9926cb612] maareh: [code:1:e9926cb612] G:\>ping yolknet.nl Pingen naar yolknet.nl [82.172.24.1] met 32 byte gegevens: [/code:1:e9926cb612] ontvangende partij = yolknet vandaar mijn tip je trusted domains te checken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...