Ga naar inhoud

vraagje over IIS 5.0


anoniem

Aanbevolen berichten

heb nu iis 5.0 op hoofdpc die op het internet is aangesloten geinstalleerd... nu wil ik alleen dat de bestanden die in de map Inetpub staan op de hoofdcomputer naar mijn pc gaan omdat op de hoofdpc niet veel schrijfruimte is... dit is mogelijk maar ik weet niet hoe ik iets moet instellen, het volgende: [img:ed40248e27]http://home.hccnet.nl/a.gruijs/netwerk.jpg[/img:ed40248e27] Dat is het tabblad waar het ingesteld kan worden, ik heb dus geselecteerd "share op andere computer", wat moet ik invullen in het vakje... de map waar de bestanden staan op mijn pc is "C:\WINDOWS\Inetpub" . Mijn computernaam is STEPHAN.. word het dan iets als "\\{STEPHAN}\{C:\WINDOWS\Inetpub}" ??? Kan iemand me hiermee helpen? Bedankt alvast als ik hier kan uitkomen het lukt namelijk niet erg
Link naar reactie
Uit het hoofd Je moet op de pc waar de data staat eerst de share maken Dus rechtermuisknop op bv c:\windows\mijndata sharen als "MIJNFTP" Dan moet als het goed is dit ingevuld kunnen worden als \\server\mijnftp denk eraan als de share gemaakt wordt welke rechten er moeten aan hangen, als je in IIS schrijven aanvinkt moet dit bij het maken van de share ook regelen. Druk dan ook in ISS op verbinden als en geef een gebruiker+pw op op de pc waar de share staat. (de gebruiker dient ook bekend te zijn op d pc waar de share gemaakt is) Peter
Link naar reactie
[quote:f11dbb5cea="Krekel"]Uit het hoofd Je moet op de pc waar de data staat eerst de share maken Dus rechtermuisknop op bv c:\windows\mijndata sharen als "MIJNFTP" Dan moet als het goed is dit ingevuld kunnen worden als \\server\mijnftp denk eraan als de share gemaakt wordt welke rechten er moeten aan hangen, als je in IIS schrijven aanvinkt moet dit bij het maken van de share ook regelen. Druk dan ook in ISS op verbinden als en geef een gebruiker+pw op op de pc waar de share staat. (de gebruiker dient ook bekend te zijn op d pc waar de share gemaakt is) Peter[/quote:f11dbb5cea] oke ik begrijp het moet ik bij \\server\mijnftp niet iets veranderen bijvorbeeld \\server\C:\Inetpub ?? C:\Inetpub is de map waar de bestanden komen te staan op de 2e computer..
Link naar reactie
[quote:fdc6db338d="Krekel"]Uit het hoofd Je moet op de pc waar de data staat eerst de share maken Dus rechtermuisknop op bv c:\windows\mijndata sharen als "MIJNFTP" Dan moet als het goed is dit ingevuld kunnen worden als \\server\mijnftp denk eraan als de share gemaakt wordt welke rechten er moeten aan hangen, als je in IIS schrijven aanvinkt moet dit bij het maken van de share ook regelen. Druk dan ook in ISS op verbinden als en geef een gebruiker+pw op op de pc waar de share staat. (de gebruiker dient ook bekend te zijn op d pc waar de share gemaakt is) Peter[/quote:fdc6db338d] oke nog 2 vraagjes moet ik bij \\server\mijnftp niet iets veranderen bijvorbeeld \\server\C:\Inetpub ?? C:\Inetpub is de map waar de bestanden komen te staan op de 2e computer.. en de 2e vraag van die gebruikers ik heb wel een gebruikersaccount op mijn pc staan (windows xp) maar gewoon zonder wachtwoord... moet ik dan mijn gebruikersnaam gewoon invullen zonder wachtwoord?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...