Ga naar inhoud

backup server met Driveimage of ghost?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, op onze school draait de server prima de luxe, maarrrr.... Door schade (en schande) wijs geworden heb ik in de vakantie besloten een totale backup van de server te gaan maken. Dit dient periodiek te gebeuren. Ik heb nog even gedacht een tweede harde schijf bij te plaatsen en een Raid systeem op te zetten, maar da's prijzig: nieuwe harde schijf, evt. Raid kaartje (ik kon thuis niet controleren of het mobo een raid-bordje is...) en dan ook het risico lopen dat de hele boel stuk draait...Vandaar dat ik het softwarematig wil aanpakken. Nu zit ik echter met twee vragen: * als ik een image maak van een draaiende PC, zijn er wellicht bestanden die eenvoudigweg niet meegenomen kunnen worden. Wat betekend dit voor de image? is het dan wel een goede backup? * ik kan kiezen uit DriveImage of Ghost. ik heb met beiden geen ervaring. Wie wel? Wat is de 'betere' (hoeft niet persé de makkelijkste te zijn: ik lees af en toe nog wel eens de handleiding :wink: ) om van een draaiende server een image te maken? Alvast dank voor de adviezen! T.
Link naar reactie
Uhm... sorry, er zijn natuurlijk al een heleboel soortgelijke vragen hierover geweest. Ik zit eigenlijk vooral met de vraag over het maken van een image van een draaiende server (d.w.z. diverse processen draaien, bijvoorbeeld AV software, DNS-server, AD, Winroute en zo...) V.w.b. smaken: liefst ervaring met servers.... T.
Link naar reactie