Ga naar inhoud

Backup op NT server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Kan iemand me kort en bondig zeggen hoe ik met het at commando een backup kan maken elke dag omstreeks 23.59 tot 6.00h en dit elke dag. Ik krijg wel steeds de vermelding wanneer ik een nieuwe tape insteek dat ik deze eerst moet wissen. Welke invloed heeft dit op de de backup. Valt deze dan stil of hoe werkt dat. Of bestaat daar specifieke soft voor. Het betreft een backup van een bepaalde directory. Alvast bedankt
Link naar reactie
Gewoon NTBACKUP.EXE /? in je run intypen en je krijg een help-pagina vol over NTBackup Als je at.exe /? in een dos-box type kan je AT ook uitvogelen. Ik denk dat dit makkelijker is, want anders worden er geheid fouten gemaakt en ben je hopeloos extra lang bezig. Als je op internet op zoek ga naar WINAT.EXE of WINAT.RAR, kan je een grafische AT instaleren. Deze schijnt ook ergens op de resquekit te staan. Dit is wel zo makkelijk, want dan hoef je alleen maar een batchfile te schrijven om je Backup te starten.
Link naar reactie
Ik heb in het begin veel gebruikt gemaakt van volgende batchfile. Deze werd middels een task om 23:00 uur uitgevoerd. Misschien heb je er iets aan. [i:7fed505528]C: cd\ cd WINNT del backup.log net stop msexchangesa /y net stop msexchangesa /y net stop msexchangesa /y ntbackup backup c: d: e: /v /b /hc:on /t normal /tape:0 /l C:\WINNT\backup.log /e net start "Microsoft Exchange Directory" net start "Microsoft Exchange Event Service" net start "Microsoft Exchange Information Store" net start "Microsoft Exchange Internet Mail Service" net start "Microsoft Exchange Message Transfer Agent" ntbackup eject[/i:7fed505528] Suc6
Link naar reactie
  • 5 weken later...
ik had ook al ziets gevogeld.. alles nog 1 errortje als ik wil backupen van een al van te voren aangemaakte netwerk drive.. in mijn geval k: werkt het niet .. dan zegt hij dat k: niet goed is en als ik me batch bestandje gewoon vanaf de dosprompt run doet ie het wel... alleen niet als ik hem met AT aanroep.. tnx voor de info alvast
Link naar reactie
ik heb het nu opgelost door met het AT commando een batchfiledje aan te roeppen in dan batchfiledje maak ik eerst met net use een drive aan net use z: "\\server\e" passwoord /user:newq dan werkt het wel ;-) maar het enige nadeel is dat ik een locale gebruiker aan moet maken op elke server die hier staat.. die newq heet.. en de juiste rechten krijgt.. maar dat komt goed! tnx voor de tips zelf was ik er niet opgekomen dat at zeg maar locale admin rechten heeft.. het is wel aan te passen bij services.. maar dat kan ik niet uitvinken .. staat op de 1 of andere Microsoft manier vast ofzo..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...