Ga naar inhoud

Planet Internet + mijn eigen Mail Server + Port 25


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil thuis, op Linux, mijn eigen mail servertje draaien. Ik heb ADSL van planet internet en heb zelf een domein naampje gekocht die aan mijn vaste IP-adres gelinkt is. Nu was ik dus flink bezig mijn mail server te configureren, kom ik er achter de Planet poort 25 filterd: [i:f438719ae2] Spamblock op poort 25 Op het (internet)netwerk van Planet Internet is een filter ingesteld om het verkeer van en naar Planet Internet te reguleren. Van Inbelpunten naar Internet: Poort 25 TCP (SMTP, mail) staat dicht. Mail moet worden gestuurd naar mail.planet.nl (zie ook Relaying denied) [/i:f438719ae2] Uitgaande mail moet via een [b]smarthost[b] naar buiten gaan: dsmail.planet.nl of zoiets. Maar hoe krijg ik mijn inkomende mail??? Planet Helpdesk kan mij niet helpen omdat zij een eigen server niet ondersteunen. Weet iemand een oplossing??
Link naar reactie
Wat Venzent zegt klopt. Als je dat heel bezwaarlijk vind dan zou je kunnen overstappen naar een andere provider. Ik zit zelf bij Demon en daar kan je gewoon lekker een mailserver gebruiken. Sterker nog dat wordt een beetje aangemoedigd. Bij andere providers kan het wellicht ook hoor (XS4All?) maar welke dat precies zijn weet ik niet.
Link naar reactie
Sssst, maar ik heb ook een mailserver draaien en dan wel bij Planet met ADSL. Het verschil is echter dat ik geen gebruik maak van een eigen domeinnaam. Op een W2K server met Exchange 2000 wordt de mail d.m.v. een popconnector opgehaald en over de mailboxen in Exchange verspreid. Versturen gaat dan gewoon via Exchange en de SMTP van Planet. Misschien ook een idee voor jou? Alhoewel een eigen domeinnaam wel mooier is. Heeft Planet daar geen mogelijkheden voor. Je kan met budgethosting toch een com adres nemen en daar een 5-tal mailadressen aan koppelen. Met bovenstaande moet dan zowel de eigen domeinnaam als de eigen mailserver haalbaar zijn lijkt me. Suc6 RS
Link naar reactie
[quote:d58ff780d2="Sellis"]Sssst, maar ik heb ook een mailserver draaien en dan wel bij Planet met ADSL. Het verschil is echter dat ik geen gebruik maak van een eigen domeinnaam. Op een W2K server met Exchange 2000 wordt de mail d.m.v. een popconnector opgehaald en over de mailboxen in Exchange verspreid. Versturen gaat dan gewoon via Exchange en de SMTP van Planet. Misschien ook een idee voor jou? Alhoewel een eigen domeinnaam wel mooier is. Heeft Planet daar geen mogelijkheden voor. Je kan met budgethosting toch een com adres nemen en daar een 5-tal mailadressen aan koppelen. Met bovenstaande moet dan zowel de eigen domeinnaam als de eigen mailserver haalbaar zijn lijkt me. Suc6 RS[/quote:d58ff780d2] Poort 25 wordt geblocked, het staat verder buiten kijf of hij een eigen domeinnaam heeft of niet, mail gaat via poort 25 en als die geblocked is, is die geblocked, dan komt er dus niks binnen, niks, nada, noppes, 0,0 , nihil....... :lol:
Link naar reactie
[quote:e1d908d042="Sellis"]Maar....zoals ik het beschrijf moet het toch (zonder al te veel moeite) ook kunnen? Of zie ik dat verkeerd? En dan ook nog op je eigen domeinnaam? Kost je bij planet 3,99 / maand[/quote:e1d908d042] maarreuh, waar haal je dat dan vandaan? en waarom vraag je het dan zowiezo als je weet dat het kan voor 3,99 p/m? :)
Link naar reactie
Wat betreft die 3,00 / maand: dat haal ik van de site van Planet ([url]http://www.planet.nl/producten/0,4058,119_3197,00.html[/url]) Wat ik zelf doe werkt. Vroeg me alleen af of dit dus ook zou kunnen in combinatie met dat budget hosting van Planet, want dan zou M.Krijtenberg het op die manier kunnen doen. Toch een eigen mailserver draaien bij Planet onder eigen domein. En dat was toch de vraag?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...