anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Delen Geplaatst: 19 november 2002 Ik wil thuis, op Linux, mijn eigen mail servertje draaien. Ik heb ADSL van planet internet en heb zelf een domein naampje gekocht die aan mijn vaste IP-adres gelinkt is. Nu was ik dus flink bezig mijn mail server te configureren, kom ik er achter de Planet poort 25 filterd: [i:f438719ae2] Spamblock op poort 25 Op het (internet)netwerk van Planet Internet is een filter ingesteld om het verkeer van en naar Planet Internet te reguleren. Van Inbelpunten naar Internet: Poort 25 TCP (SMTP, mail) staat dicht. Mail moet worden gestuurd naar mail.planet.nl (zie ook Relaying denied) [/i:f438719ae2] Uitgaande mail moet via een [b]smarthost[b] naar buiten gaan: dsmail.planet.nl of zoiets. Maar hoe krijg ik mijn inkomende mail??? Planet Helpdesk kan mij niet helpen omdat zij een eigen server niet ondersteunen. Weet iemand een oplossing?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Nee, het kan gewoon niet. Als zij verkeer van poort 25 blocken komt er dus niks op binnen, helaas pindakaas :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Wat Venzent zegt klopt. Als je dat heel bezwaarlijk vind dan zou je kunnen overstappen naar een andere provider. Ik zit zelf bij Demon en daar kan je gewoon lekker een mailserver gebruiken. Sterker nog dat wordt een beetje aangemoedigd. Bij andere providers kan het wellicht ook hoor (XS4All?) maar welke dat precies zijn weet ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Sssst, maar ik heb ook een mailserver draaien en dan wel bij Planet met ADSL. Het verschil is echter dat ik geen gebruik maak van een eigen domeinnaam. Op een W2K server met Exchange 2000 wordt de mail d.m.v. een popconnector opgehaald en over de mailboxen in Exchange verspreid. Versturen gaat dan gewoon via Exchange en de SMTP van Planet. Misschien ook een idee voor jou? Alhoewel een eigen domeinnaam wel mooier is. Heeft Planet daar geen mogelijkheden voor. Je kan met budgethosting toch een com adres nemen en daar een 5-tal mailadressen aan koppelen. Met bovenstaande moet dan zowel de eigen domeinnaam als de eigen mailserver haalbaar zijn lijkt me. Suc6 RS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 [quote:d58ff780d2="Sellis"]Sssst, maar ik heb ook een mailserver draaien en dan wel bij Planet met ADSL. Het verschil is echter dat ik geen gebruik maak van een eigen domeinnaam. Op een W2K server met Exchange 2000 wordt de mail d.m.v. een popconnector opgehaald en over de mailboxen in Exchange verspreid. Versturen gaat dan gewoon via Exchange en de SMTP van Planet. Misschien ook een idee voor jou? Alhoewel een eigen domeinnaam wel mooier is. Heeft Planet daar geen mogelijkheden voor. Je kan met budgethosting toch een com adres nemen en daar een 5-tal mailadressen aan koppelen. Met bovenstaande moet dan zowel de eigen domeinnaam als de eigen mailserver haalbaar zijn lijkt me. Suc6 RS[/quote:d58ff780d2] Poort 25 wordt geblocked, het staat verder buiten kijf of hij een eigen domeinnaam heeft of niet, mail gaat via poort 25 en als die geblocked is, is die geblocked, dan komt er dus niks binnen, niks, nada, noppes, 0,0 , nihil....... :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Oeps, even te fanatiek gereageerd, als je middels pop (poort 110) je mail ophaalt kan het natuurlijk wel.....verzenden via de smtpserver van je provider kan dan ook......sorry..........Ik trek mij terug onder mijn steen :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 je zou moeilijk kunnen doen, een dyndns kunnen aanvragen, laten routeren naar een andere poort (hoge) en je local meel op die poort laten luisteren... maarja, echt vrolijk wordt je er niet van... :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Maar....zoals ik het beschrijf moet het toch (zonder al te veel moeite) ook kunnen? Of zie ik dat verkeerd? En dan ook nog op je eigen domeinnaam? Kost je bij planet 3,99 / maand RS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 [quote:e1d908d042="Sellis"]Maar....zoals ik het beschrijf moet het toch (zonder al te veel moeite) ook kunnen? Of zie ik dat verkeerd? En dan ook nog op je eigen domeinnaam? Kost je bij planet 3,99 / maand[/quote:e1d908d042] maarreuh, waar haal je dat dan vandaan? en waarom vraag je het dan zowiezo als je weet dat het kan voor 3,99 p/m? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 Wat betreft die 3,00 / maand: dat haal ik van de site van Planet ([url]http://www.planet.nl/producten/0,4058,119_3197,00.html[/url]) Wat ik zelf doe werkt. Vroeg me alleen af of dit dus ook zou kunnen in combinatie met dat budget hosting van Planet, want dan zou M.Krijtenberg het op die manier kunnen doen. Toch een eigen mailserver draaien bij Planet onder eigen domein. En dat was toch de vraag? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen