Ga naar inhoud

Nieuwe computer, weer geen netwerk


Aanbevolen berichten

Nieuwe computer: Netwerk verbinding weer een groot probleem zoals gewoonlijk.. Waarom kan dat niet eenvoudiger! In WE click: "My NetWork Places" (sorry, ik heb alles in het Engels) Dan Entire Network, gaat ook vlot Dan Microsft Windows Network, dat duurt en dan weet ik het al: geen verbinding. Moet ik verder gaan? Uiteindelijk de mededeling: "Workgroup not accessible. You might not have permission...... blablabla." "File en printer sharing not available because Internet connection." Wat nou? Met mijn vorige computers heb ik altijd EN internet EN file en printer sharing gehad. Ik heb in Control Panel de Netwrok setup wizard opgestart. Dan in Networdk tasks "Set uop a home or small office network. Alle rare vragen (zoals weet u zeker dat u EN internet EN file en printer sharing wilt? Dan kan iedereen bij u in de computer via internet) zo goed en zo kwad als ik kan beantwoord. En ja, computer namen zijn verschillend en werkgroep namen zijn hetzelfde. Wat ontbreekt er nu nog? perloc
Link naar reactie
Iets? http://support.microsoft.com/kb/318030 http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/pc-is-not-accessible-you-might-not-have-permission/26a1a479-8ba5-4213-9181-02364c884937 https://www.google.nl/search?q=Workgroup%20not%20accessible.%20You%20might%20not%20have%20permission.....&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&source=hp&channel=np#hl=en&gs_rn=12&gs_ri=psy-ab&tok=rbtEkzd8jsL4TMsvEvUUAQ&pq=workgroup%20not%20accessible.%20you%20might%20not%20have%20permission.....&cp=72&gs_id=1vs&xhr=t&q=Workgroup%20not%20accessible.%20You%20might%20not%20have%20permission.....%20%22windows%207%22&es_nrs=true&pf=p&client=firefox-a&hs=Uao&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&channel=np&sclient=psy-ab&oq=Workgroup+not+accessible.+You+might+not+have+permission.....+%22windows+7%22&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46226182,d.d2k&fp=fd09a00ec2bb8ecf&biw=1440&bih=693
Link naar reactie
Misschien wel! Moet ik dat allemaal doorspitten? 99,9% daarvan, daar heb ik niets aan. Dat kost me de hele dag om door te komen. Geen konkretere tip? Het is vast maar een kleinigheid. En anders doe ik het maar via een USB key. Kost iets meer moeite, maar gaat probleemloos en zonder dat gelazer van dat netwerk. perloc
Link naar reactie
Helpt niet. Er zijn 3 computers in het netwerk: A,B en C. A en B zijn WinXP systeem computers, C is een Win7. Met A wil ik verbinding maken naar B en C. Dat gaat dus niet. Wat wel gaat is van B naar A. C heb ik (vandaag) verder maar niet geprobeerd, dat systeem doet noch moeilijker met netwerken. Gisteren wilde ik van A naar C over het netwerk. Daar hangt een grote ect. HDD aan. Daar wilde ik een backup op maken. Ik zier er (voor dit moment) maar van af. Kan mijn tijd beter besteden. Ik werk wel met een stick of met een ext HDD. perloc
Link naar reactie
Hallo, Kijk eens of je aan onderstaande wat hebt. Om van de XP op de Win7 te komen heb ik het volgende gedaan: Op de Win7 laptop; Bij de map die ik wil delen naar eigenschappen gegaan, dan tabblad beveiliging, kiezen voor bewerken, toevoegen, geavanceerd. Dan zoeken en in de lijst tot item NETWERK en deze toekennen, vervolgens de gewenste machtiging aangegeven. (met dank aan Tips en trucs Snel aan de slag Netwerken) Op de XP laptop; Om van de Win7 naar de XP te komen heb ik in de registersleutel HKEY-LOCAL-MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Ianmanserver\parameters de DWORD waarde IRPStackSize toegevoegd, met decimale waarde 18. De waarde gestart met 15 en met 3 opgevoerd tot het werkte. Na elke wijziginging wel opnieuw opstarten. (met dank aan het boekwerk SchonePC windows 7 ) Vr.gr
Link naar reactie
[quote:585c62705f="perloc"]Misschien wel! Moet ik dat allemaal doorspitten? 99,9% daarvan, daar heb ik niets aan. Dat kost me de hele dag om door te komen. Geen konkretere tip? perloc[/quote:585c62705f]De eerste 2 zijn concrete tips. dus die had je al kunnen proberen... Voor de test werk ik zelf ook altijd zo... google tips die het meest voorkomen als eerste testen.
Link naar reactie
Even een tussenstand. f.ramaekers: Ik heb alles in het Engels. Ik kom een eind, maar loop ergens vast met de vertalingen. Het lijkt erop dat er afwijkingen zijn tussen de twee screens. andre@home: de eerste link, fix it en fix this problem, ik heb de downlaod gedaan en gestart, maar geeft geen oplossing. Er is geen Permission tab te vinden, wel een permission instelling. Het 3delig plaatje komt een op een overeen met dat van mij. De volgende link .... ezian.net wordt niet gevonden op Internet. Tot zover ben ik gekomen. perloc
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Waar je nog naar zou kunnen kijken in de Windows 7 machine is bij de eigenschappen van het netwerk. Daar naar "Een Thuisgroep en opties voor dele selecteren" en geavanceerde instellingen voor delen" Daar vind je een optie "Met wachtwoord beveiligd delen". Mogelijk staat die aan en dan kun je ook niet delen. Ik weet niet hoe alles in het Engels is, maar dat moet zo te vinden zijn denk ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...