Ga naar inhoud

WAN in bridgemode; waarom??


anoniem

Aanbevolen berichten

Op aanraden van en kennis heb ik het volgende gedaan. -De vaste router met DHCP, heeft ip adres 192.168.1.2 -Via een switch met meerder PC's vaste aansluitingen aar de router, dus alle pc's krijgen bedraad een eigen ip adres. Niets bijzonders. Nu wil ik een paar laptops draadloos in het netwerk hangen. Dus een Linksys E1200 gekocht en als access point aangesloten. Helaas kreeg ik niet de overige pc's te zien, die zitten immers in een andere range. Want: de E1200 gebruikt een eigen dhcp range. Dus op advies de E1200 in bridge mode geschakeld. Hierbij heb ik de E1200 een eigen ipadres gegeven en DHCP uitgeschakeld. Vervolgens een laptop draadloos verbonden: succes. Maar nu het vreemde. Er zijn meerdere laptops en telefoons. Tot mijn grote verbazing valt het niet mee deze te verbinden met het netwerk; de verbinding is er wel (WIFI scanner), ik maak verbinding maar vervolgens valt de verbinding direct weer uit. Als ik de E1200 reset (stroom er even af) heb ik weer de mogelijkheid te verbinden en werkt alles gladjes. Het tweede vreemde is dat ik net een nieuwe telefoon wilde aansluiten, maar het briefje met het wachtwoord is 'op'. Dus draad in de E1200 geprikt om het instellingen scherm te openen, alleen.... Ik weet het ipadres van de E1200 ook niet meer. Dus kom ik ook niet 'even' in de setup. **UPDATE**: gelukkig kan je op een laptop die al eerder op de E1200 aangesloten was, wel errug makkelijk het wachtwoord terugvinden ;) **UPDATE 2: via een tracert kan je een bridge ook niet meer terug vinden. Kortom, wil ik iets aanpassen, dan zal ik de E1200 moeten resetten vermoed ik. Al met al dus een paar vragen: -Kan het zijn, dat de bridge mode enkel met één (1) aansluiting gelijktijdig werkt? Dus Router->E1200(bridge-mode)-> 1 laptop , waarbij de rest dan pech heeft? -Is er een andere manier om met een E1200, een paar laptops in een bestaand netwerk te hangen waarbij de laptops ook de bedrade PC's weer ziet? Dus Router -> E1200(AP-mode) -> drie laptops en een telefoon waarbij ook de andere pc's in de router zichtbaar zijn voor de telefoon ed.? Elke hulp is welkom!
Link naar reactie
Ik zou de E1200 resetten naar fabrieksinstellingen, de DHCP-server uitschakelen, aan de LAN-zijde een IP-adres in de 192.168.2.x range, buiten de scope van de DHCP-server en vervolgens de kabel vanaf de vaste router in een LAN-poort van de E1200 steken. Deze werkt dan als switch met accesspoint.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...