Ga naar inhoud

onbekend appartaat in map netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik mijn netwerk (windows 7) instel op thuisnetwerk, dan zie ik ik bij netwerkinfrastructuur regelmatig een mij onbekende router. Deze lijkt verder niet verbonden met mijn netwerk (moet nog geconfigureerd worden als ik met de rechtermuisknop er op klik) Hij verdwijnt ook regelmatig, maar komt wel terug als ik op vernieuwen klik. Het betreft de Wireless Router TL-WR1043N Is dit een slecht beveiligd apparaat van iemand uit de omgeving? Bij de draadloze netwerkverbindingen staat een hele lijst met netwerken in de buurt, maar deze staan op netwerknaam en niet naam van het betreffende apparaat, dus daar kon ik helaas geen link mee leggen. Iemand enig idee of dit kwaad kan? Voor de zekerheid heb ik mijn netwerk weer wel ingesteld op openbaar netwerk zodat netwerkdetectie uit staat.
Link naar reactie
Als je hem tegenkomt in jouw netwerkinfrastructuur maakt hij dus op één of andere manier deel uit van je netwerk. Check e.e.a. eens grondig. Ik zou beginnen met het wijzigen van de beveiliging van het wifi gedeelte van je netwerk. Mogelijk wordt het apparaat gebruikt om gebruik te kunnen maken van jouw netwerk. Mogelijk kun je in de tabel van je DHCP-server checken welk IP-adres het apparaat heeft en het bijbehorende MAC-adres in de DENY ACCESS-list van je wifi router zetten. Het kan dan niet meer draadloos verbinden met je netwerk.
Link naar reactie
Ik zie dat ik de beveiliging op mijn router die nieuwe aanmeldingen blokkeert als ik ze niet handmatig zelf heb ingevoerd pas heb ingeschakeld nadat er al een lijst met apparaten was aangemeld (die ik niet allemaal herkende) :oops: Ik heb deze nu verwijderd en alleen de bekende apparaten er in laten staan. Nu even afwachten of het apparaat nog gaat verschijnen in mijn netwerk. Ik heb in de log bestanden geen verontrustende zaken gezien (voor zover ik er verstand van heb). Wel een serie pogingen van een apparaat met een voor mij onbekend mac adres drie weken geleden dat gedurende een half uur verschillende pogingen heeft gedaan om zich aan te melden, maar deze zijn allemaal afgewezen.
Link naar reactie
Ondanks de eerder vermelde aanpassingen staat de onbekende router er weer netjes tussen. Bij de instellingen in mijn eigen router is hij nergens te vinden (niet bij de aangemelde netwerkapparaten en ook niet bij de "Known WLAN Devices". Mogelijk dan toch een onbeveiligd apparaat van een buurtbewoner dat door mijn laptop wordt opgepikt ??? De Fritz!Box is mijn eigen router, de router ernaast de onbekende: [img:909cdf21db]http://i50.tinypic.com/e5rbl1.jpg[/img:909cdf21db]
Link naar reactie
Ik vermoed dat de betreffende router (van de "buren") in wds (Wireless Distributie Service) mode staat ingesteld en dus gewoon een scan doet van apparaten binnen zijn bereik. Aangezien deze niet in jouw netwerk opgenomen kan worden omdat er verschillende netwerksleutels zullen zijn gebruikt, is er niks aan de hand en kan het geen kwaad. Vergelijk het maar als volgt, een persoon voelt bij jouw aan de voordeur, maar deze zit netjes op slot en de persoon loopt dan door omdat die niet eenvoudig binnen kan komen. ps: het kan ook anderom zijn. Jouw router staat in wds en scant naar routers binnen zijn bereik.
Link naar reactie
[quote:c2e67c5f49="peterkramer"]Ik vermoed dat de betreffende router (van de "buren") in wds (Wireless Distributie Service) mode staat ingesteld en dus gewoon een scan doet van apparaten binnen zijn bereik. Aangezien deze niet in jouw netwerk opgenomen kan worden omdat er verschillende netwerksleutels zullen zijn gebruikt, is er niks aan de hand en kan het geen kwaad. [/quote:c2e67c5f49] Ik had zelf ook al een vermoeden dat het aan de instellingen van de betreffende router lag, maar wilde toch even wat zekerheid. Bedankt voor het antwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...