Ga naar inhoud

probleem netwerk windows 7 en xp via wifi


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Ik ben al enige tijd aan het stoeien, vandaar dat ik even wat hulp in roep. Tbv het programma maxivista (dat een laptop als externe monitor voor een andere pc kan gebruiken) probeer ik een netwerk tussen mijn twee laptops aan te leggen, echter zonder succes. De ene is windows 7, de andere xp en zijn met dezelfde WIFI router verbonden. Ik heb reeds in windows 7 de advanced sharing settings op 'alles aan' gezet en beide computers dezelfde workgroup naam gegeven. Tevens bevinden zich op beide computers mappen die binnen de werkgroep gedeeld zouden moeten zijn. Echter zien de computers elkaar nog niet onder 'andere computers in mijn netwerk'. Dit terwijl de laptop van mijn buurman, die op het zelfde WIFI netwerk zit, wel zichtbaar is op de windows 7 computer. Ik heb ook al geprobeerd de computers direct met een UTP, crosslink kabel of ad-hoc netwerk te verbinden, echter alles zonder succes. Met IP config heb ik al gecontroleerd dat de "subnet masks" beide op 255.255.255.0 staan. wat kan ik nog proberen/ wat doe ik fout? bvd!
Link naar reactie
dank voor de snelle reactie. Echter: [i:212bdaad24]Om van de XP op de Win7 te komen heb ik het volgende gedaan: Op de Win7 laptop; Bij de map die ik wil delen naar eigenschappen gegaan, dan tabblad beveiliging, kiezen voor bewerken, toevoegen, geavanceerd. Dan zoeken en in de lijst tot item NETWERK en deze toekennen, vervolgens de gewenste machteging aangegeven. (met dank aan Tips en trucs Snel aan de slag Netwerken) [/i:212bdaad24] Dit heb ik geprobeerd maar helpt niet. Voor de duidelijkheid: Bij 'view workgroup computers' komen beide PC's nog niet eens bij elkaar voor. Het al dan niet toegang hebben tot mappen is dus waarschijnlijk al een stap te ver. Toen iemand zojuist zijn laptop even aansloot op mijn Wifi kwam zijn PC wèl in beeld bij de windows 7 computer, maar niet bij de XP computer. Wat overigens al wel werkt is, als ik de twee laptops via een crosslink kabel aan elkaar sluit om met de windows 7 computer, via crosslink kabel en de xp computer, toegang tot internet te krijgen... maar fatsoenlijk mappen delen, of in de windows 7 pc geraken wil dus niet. hoe kan dit?
Link naar reactie
dank, eveneens geprobeerd zonder resultaat. Ik heb nu de laptops zoals gezegd met een crosslink kabel aan elkaar geknoopt. Ik ontdekte dat niet alleen de windows 7 pc via de XP pc op internet zit (de xp pc heeft fifi aan staan, windows 7 pc niet), maar eveneens dat de xp pc de windows 7 pc nu wèl ziet maar met de volgende fout melding: "Windows 7 pc" is not accessible. you might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found. Dit terwijl ik de share permissions en security van tenminste een map op "Everyone" heb gezet. (dit kwam ik ook ergens op dit forum tegen.) iemand een idee?
Link naar reactie
Bij mij is het net andersom tov daar: De xp pc ziet de windows 7 pc wel, maar kan er niet in komen. (en ziet deze alleen nu de crosslink kabel er tussen hangt. Via wifi werkt dus sowieso niet). Daarnaast weet ik niet hoe ik de voorgestelde wijziging door dien te voeren en of dit risico vol is. Eveneens lost dat het probleem de andere kant nog niet op (de windows 7 pc detecteert de xp pc totaal niet op het netwerk, zelfs niet nu ze met een crosslink aan elkaar hangen.)
Link naar reactie
Er zit altijd wel een risico aan het wijzigen in het register. Al valt het met deze wel mee hoor. Ik heb daar zelf nooit zo'n probleem mee, omdat ik altijd een image van 1 a 2 mnd oud heb en altijd terug kan mocht het mis gaan. Je kunt eerst even controleren voordat je evt wijzigt. Als je twijfelt moet je het niet doen. Vr.gr.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...