Ga naar inhoud

Zonder D-Link 825 router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een alles in 1 extra bij Ziggo * down 50 Mbit/s * up 5 Mbit/s Deze snelheid heb ik ook als ik het modem gelijk aan de pc koppel. Met een switch ertussen ook op meerdere pc's. Sinds een paar dagen heb ik een D-link 825 en als die er tussen staat is de snelheid maar down 6 Mbit/s up 3 Mbit/s. Iemand een idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen om ook met router de volle snelheid te krijgen. bvd.
Link naar reactie
[quote:8dbe4c5b22="peterkramer"]Wat je kunt doen is controleren of er nieuwere firmware voor je router is.. Zo niet, ander geschikte router aanschaffen.[/quote:8dbe4c5b22] Ik had al gezien dat er nieuwe firmware is, dus ga dat eens proberen. Wel vreemd natuurlijk??? Heb de router pas aangeschaft voor een hogere snelheid. Overigens als ik met Eweka download heb ik de volle snelheid up en down.
Link naar reactie
Ik zou even via de website van de fabrikant checken. Er is verschil tussen firmware voor verschillende landen. Is het er inderdaad niet, even hun helpdesk mailen en uitleggen. of andere router halen en van te voren even marktonderzoek doen naar geschiktheid voor de ziggi snelheid. Je kunt ook even op het ziggo forum neuzen, want dit probleem komt regelmatig voor sinds de nieuwe wan snelheden.
Link naar reactie
Het kan in iedergeval geen kwaad om het ziggo modem even te rebooten na het flashen, maar ivm het flashen hoeft die er niet perse vanaf. Dat zegggende, ik heb de wan poort eigenlijk altijd leeg :wink: tijdens flashen. Vergeet ook niet dat je de router, naar alle waarschijnlijkheid, weer even opnieuw moet instellen. Een firmware upgrade betekent namelijk meestal ook, terug naar default instellingen en dus is je wireless beveiliging er dan af.
Link naar reactie
[quote:9b680ef16d="andre@home"]Das al bijna 2x zo hoog... Het lijkt wel of je netwerk kaart dan auto sent op 10 MB.... zet heb eens handmatig bij de advanced op 100MB of 1 GB.... Anders: Is de kabel die ertussen zit soms ook rot? Auto sensing poorten van de router/pc/laptop kunnen daar gevoelig voor zijn en de snelheid terugregelen....[/quote:9b680ef16d] De kabel die er tussen zit is nieuw net als de kabel van de router naar het modem. Netwerkkaart zal ik eens naar kijken maar zonder deze router ertussen heb ik fullspeed. Ik kan nl de kabels uit de router halen en er even een tussenstukje tussen zetten.
Link naar reactie
[quote:a4477f3651="andre@home"]Als de DLink of jouw PC wellicht "iets" ziet .... schakelt ie omlaag om stabiliteit te behouden, dus even een korte test met handmatig op hoge snelheid. Of het bij de DLink kan? Maar bij de netwerkaart bijna altijd.[/quote:a4477f3651] Wat zou de D-link moeten zien? Zonder ertussen zie ik dit: [img:a4477f3651]http://speed.io/pics/2356/4276/speed.io.png[/img:a4477f3651]
Link naar reactie
[quote:b037613980="andre@home"]Sluit maar aan met aangepaste netwerkkaart zou ik zeggen... en test...[/quote:b037613980] Weet je ook waar ik dat vind want zoals op onderstaande link is er niet bij of kan ik niet vinden. http://www.chelloo.com/informatie/upc-internet/archief/90-upc-internet-extreme-waarom-haal-ik-geen-20-mbits-.html Als ik ga naar Configuratiescherm-netwerkverbindingen-Dan rechts klik op de LAN verbinding-configureren staat er geen tabblad geavanceerd bij waar ik dat kan instellen. Op mijn laptop staat dat wel. Overigens staat dit toch goed? [img:b037613980]http://i32.tinypic.com/w03j12.jpg[/img:b037613980]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...