Ga naar inhoud

Notebook herkent draadloos netwerk, maar kan geen verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

De notebook van een vriend herkent mijn draadloos netwerk, maar kan er geen verbinding mee maken "omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router" Mijn netwerk is (met opzet) niet beveiligd. Mijn eigen notebook heeft, voorzover ik me kan herinneren, vanaf het eerste moment meteen verbinding kunnen maken, dus het lijkt erop dat het aan de notebook van vriend ligt. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
het kan dus zijn dat er een firewall actief is op de notebook van de vriend. maar wellicht moet je even extra actie nemen: rechtsklikken op het draadloos icoon, en via het scherm wat er dan komt de verbinding selecteren en opnieuw instellen. wat soms ook helpt: geef die notebook een echte herstart binnen het bereik van die router.
Link naar reactie
[quote:1b7edc1b31="Colombe"]Ja, eh ..... is een beetje moeilijk als je geen verbinding met internet kan maken. Als het [b:1b7edc1b31]zeker [/b:1b7edc1b31]daaraan ligt kan ik misschien een inbelverbinding creëren. Misschien nog andere suggesties?[/quote:1b7edc1b31] Je kan even proberen of het bedraad wel lukt dmv een netwerkkabel. Ik neem aan dat er een normale netwerkkaart in die laptop zit (zit in zo'n beetje elke notebook). Deze kan je aansluiten op de modem/router. Is de verbinding wel eens beveiligd geweest? Staat Mac filtering toevallig nog aan? Je kan ook nog proberen je router op een ander kanaal te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...