Ga naar inhoud

Geen draadloze verbinding op zolder met tele2modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het is mij inmiddels duidelijk dat het signaal van het tele2 modem niet erg sterk is. Alleen de pc (zoon 2)op de 1e verdieping (staat recht boven de meterkast waar het modem zich bevindt) heeft een prima verbinding. Mijn zoon (zoon 1 ) van 14 ergert zich hier dus enorm aan. Hij zit namelijk op zolder. Wat kan ik hier aan verbeteteren> Ik heb al gelezen over accespoint enzo maar heb wel hier wat meer uitleg over nodig. Is het mogelijk om ergens een router (die heb ik ) er als extra tussen te zetten? Op de 1e verdieping bij mijn andere zoon (zoon 3) ligt wel een kabel. Kan ik daar bv een router bijzetten die dan weer verbinding maakt met de zolder? Wat is handig? We hebben al gekeken om een kabel te trekken naar zolder. Alleen dit is erg lastig en zal dan over het dak moeten. Makkelijker is dus draadloos. Maar hoe? Hoe kunnen we het signaal versterken en wat moet ik hiervoor aanschaffen> Graag duidelijk zijn...het liefst met een linkje zodat ik kan zien wat er bedoelt wordt. Groetjes, Linda
Link naar reactie
wil je het extra moeilijkmaken moet je er een 2e router in je netwerk bouwen je zal een switch bedoelen voor de extra aansluitingen je hebt hiervoor genoeg mogelijkheden de geopperde accesspoint is een mogelijkheid als die op de eerste etage gezet wordt indien mogelijk met de zelfde instellingen als de router van tele2
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...