Ga naar inhoud

netwerk werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn desktop is rechtstreeks op een router verbonden, mijn laptop heeft draadloos toegang tot de router en daarmee met internet. Ik heb laptop en desktop alle rechten gegeven om verbinding met elkaar te maken en ik ben ingelogd op beide pc's als beheerder/administrator. Als ik volgens de regels een thuisnetwerk wil instellen krijg ik geen verbinding met de pc's over en weer. Ik heb op beide pc's ook de drives en printerdeling ingeschakeld. Na heel veel proberen krijg ik opeens wel eens verbiniding maar als ik de laptop een keer opnieuw opstart begint de hele problematiek op nieuw. Wie oh wie helpt mij van die ellende af???
Link naar reactie
Wat duurt er precies heel lang? Welke foutmelding krijg je dan? Welke Windows versies en Service Pack draai je? Wellicht kun je het probleem oplossen, of meer details posten met deze drie onderstaande hyperlinks http://www.practicallynetworked.com/sharing/troubleshoot/ http://support.microsoft.com/kb/325487 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065
Link naar reactie
Allereerst dank dat je zoveel aandacht aan mijn probleem besteedt. Punt is dat ik telkens als ik mijn draadloos verbonden laptop uitzet en weer aanzet, de netwerkverbinding met mijn desktop verloren is gegaan en dan moet ik alles weer opnieuw instellen of instaleren. Dus dan eerst weer op de desktop een nwe netwerkverbinding opzetten met Mshome naam enz, vervolgens doe ik dat ook op de laptop, maar als alle stappen doorlopen zijn komt die verbinding nog steeds niet tot stand. En dan het vreemde is dat als ik een paar uur later weer ga kijken hoe het met de netwerkverb gaat is die er opeens wel en kan ik over en weer in de pc's kijken en werken. Het ergste is nog, dat als ik een niet werkend netwerk heb ik ook niet met mijn laptop kan printen want die is verbonden met de desktop. De foutmelding die ik krijg is: kan geen netwerkverbinding tot stand brengen, waarschijnlijk hebt u niet de vereiste machtigingen enz. Of de melding is: Mshome netwerk is niet toegankelijk of iets dergelijks, ook al heb ik die wel gemaakt. Ik hoop dat je me kan helpen om uit die probleemn te komen.
Link naar reactie
[quote:96485a4bf1="rodiep"]De foutmelding die ik krijg is: kan geen netwerkverbinding tot stand brengen, waarschijnlijk hebt u niet de vereiste machtigingen enz. Of de melding is: Mshome netwerk is niet toegankelijk of iets dergelijks, ook al heb ik die wel gemaakt. [/quote:96485a4bf1] Noteer voor de volgende keer de exacte foutmeldingen. Wellicht kun je toch nogmaals die Microsoft link Artikel ID: 325487 uit mijn vorig bericht nogmaals checken. Want daarin staan toch Probleemoplossing, waarvan je de resultaten kunt posten.
Link naar reactie
Peter, Ja, ik was er een weekje tussenuit met mijn laptop, maar bij thuiskomst vindt de laptop direct zijn oude verbinding met de router van thuis. Dus dat was niet een probleem. De connecties met het netwerk werkten niet meer. als na lang proberen uiteindelijk het netwerk weer sluiting krijgt dan blijkt als de laptop 's avonds afgesloten wordt ik de volgende dag alles weer opnieuw moet instellen. En dat was voor mijn reisje niet het geval. En wat nu??? Heb je enig idee???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...