Ga naar inhoud

geen verbinding met internet, hoe moet je de router instelle


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, we hebben hier drie vaste computers, ik heb een laptop gekocht met daarbij een router livecom 54g om zo met de laptop draadloos te internetten, alleen nou is mijn vraag hoe je die router moet instellen... heb alles aangesloten maar het werkt niet, instructieboekje zegt dat je ipnummer van de router in moet typen in de adresbalk dan kom je in het menu van die router, geen idee wat ik daar dan allemaal moet doen om t aan de praat te krijgen.... wie kan me helpen????
Link naar reactie
Je meld niet hoe je internet hebt ! Maar omdat het een [b:acac99050c]S[/b:acac99050c]itecom 54G router betreft, ga ik uit van een kabel verbinding. Probeer als volgt. Zet het modem uit (stroom er af) haal de netwerkkabel los van het modem. Wacht 1 minuut en zet de stroom er weer op. Wacht nu 2 minuten en verbind het modem met de WAN poort van de router. Sluit 1 pc aan op de router via een kabel en controleer of internet het doet. Als dat werkt, even terug melden...
Link naar reactie
hallo, bedankt voor je reactie! ik heb dus drie computers bedraad aangesloten en de laptop draadloos, ik had eerst alleen de drie computers op een ander bakje, (splitter ofzo, zonder draadloos dr bij). ik heb dus dat bakje vervangen voor de livecom 54g, ik heb geprobeerd wat je zij maar heb nog steeds geen internet, in het boekje en op internet aan het surfen en daar zeggen ze dat je iets met IP adressen moet instellen ofzo, ik ben hier niet zo in thuis...
Link naar reactie
Kijk dat wordt duidelijker. De Sitecom en de livebox zitten (vermoedelijk) in hetzelfde subnet, lees: IP range. Koppel de verbinding tussen Sitecom en Livebox los. Sluit 1 pc aan op de sitecom. Nu moet je inloggen op de sitecom via je webbrowser. Met ipconfig /all kijk je naar gateway en dat ip type je in de adres balk bijvoorbeeld http://192.168.[b:1cfe9d6a85]0[/b:1cfe9d6a85].1 (en/of boekje er even bij pakken want daar staat ook het inlog wachtwoord in) Nu moet je even op zoek waar je het start IP kunt veranderen. je wijzigd die in 192.168.[b:1cfe9d6a85]123[/b:1cfe9d6a85].1 Dan saven. Let op de pc kan nu niet meer inloggen want deze moet een ander ip krijgen. Trek de netwerkkabel maar even los en steek die na 5 seconden weer terug. Nu de sitecom verbinden (WAN poort) met het poortje op de livebox waar nu de vaste computer op zit. Die kabel, van de vaste pc, steek je ook in de sitecom (LAN poort) Nu weer inloggen op de sitecom via het nieuwe http adres. De sitecom instellen (WAN kant) op dynamisch ip / cable modem (klinkt mischien raar, maar klopt wel) Save en controleer in de WAN status of je ip krijgt van de livebox. Dit zal dan iets van 192.168.1.100 zijn. Controleer nu of je internet hebt op de pc's Zo ja, dan in de sitecom wireless instellen.
Link naar reactie
hallo, ik heb het volgende gedaan zoals je zij: met alleen de pc op de sitecom IP veranderd in 192.168.1.1. toen de sitecom verbonden met de livebox. toen ingelogd op de sitecom met het nieuwe IP ( 192.168.1.1.) en datgene ingesteld toen waren dit de instellingen uiteindelijk: This page shows the current status and some basic settings of the device. System Uptime 0day:0h:1m:51s Firmware Version 1.67 Wireless Configuration Mode AP Band 2.4 GHz (B+G) SSID Sitecom Channel Number 11 Encryption Disabled BSSID 00:0c:f6:37:3a:74 Associated Clients 0 TCP/IP Configuration Attain IP Protocol Fixed IP IP Address 192.168.1.1 Subnet Mask 255.255.255.0 Default Gateway 192.168.1.1 DHCP Server Enabled MAC Address 00:0c:f6:37:3a:74 WAN Configuration Attain IP Protocol DHCP IP Address 192.168.1.10 Subnet Mask 255.255.255.0 Default Gateway 0.0.0.0 MAC Address 00:0c:76:fd:ca:fc echter heb ik nog geen internet, wat doe ik fout? ik heb hier totaal geen ervaring mee, hoop dat t lukken gaat zo...
Link naar reactie
ok, dat heb ik nu gedaan, ik heb nu alleen geen wan configuratie meer, Systeem Tijd verbonden 0day:0h:11m:25s Firmwareversie 1.67 Draadloze configuratie Modus AP Band 2.4 GHz (B+G) SSID Sitecom Kanaalnummer 11 Encryptie Disabled BSSID 00:0c:f6:37:3a:74 Verbonden apparaten 0 TCP/IP-configuratie Verkregen IP Protocol Fixed IP IP adres 192.168.123.1 Subnet masker 255.255.255.0 Standaard Gateway 192.168.123.1 DHCP Server Enabled MAC adres 00:0c:f6:37:3a:74 WAN-configuratie Verkregen IP Protocol Getting IP from DHCP server... IP adres 0.0.0.0 Subnet masker 0.0.0.0 Standaard Gateway 0.0.0.0 MAC adres 00:0c:76:fd:ca:fc
Link naar reactie
WPA2 is tot nu toe de laatste encryptie methode, mocht een van de draadloze adapters geen wpa2 ondersteunen, kun je ook wpa gebruiken. WEP wordt over het algemeen afgeraden omdat deze makkelijk te kraken is. Dus WPA of WPA2, en een niet voor de hand liggende password kiezen met verschillende tekens en zo lang mogelijk. Vervolgens neem je dezelfde instellingen over op de draadloze pc's. Ik zal de beveiliging wel zo snel mogelijk doen want voor je het weet heb je lifters op jouw internetverbinding. En voordat ik het vergeet, verander de standaard inlog password voor de router in een ander.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...