Ga naar inhoud

kan geen verbinding meer maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik twijfel waar ik deze vraag precies moet plaatsen, hier of b.v. bij communicatie en hosting. Dus moderators, indien jullie een betere plaats weten verplaats maar gerust. Ik werk met Windows 2000 en heb IE 6.0. Ik heb IE opnieuw geïnstalleerd omdat er een dll besmet was met een virus en ik deze voorlopig vervangen had door een Engelstalige. Na dat opnieuw installeren werkte alles perfect (virus- en spywarevrij, perfect verbinding maken, Outlook Express en Internet Explorer OK,...). Vervolgens heb ik ook een SP1 voor IE geïnstalleerd omdat deze eigenlijk noodzakelijk zou zijn voor gebruikers van Windows 2000 omdat er een beveiligingsprobleem zou zijn, aldus MS. Vanaf toen kan ik geen verbinding meer maken. Ik heb dan die SP gedeïnstalleerd, echter zonder resultaat. Ik krijg een foutmelding dat er gewacht wordt op een kiestoon van een externe computer zonder gevolg. Toen ik nog met Windows '98 werkte had ik af en toe ook zoiets, maar na het verwijderen en opnieuw installeren van TCP/IP was dit weer in orde. Ik weet nu niet (althans ik vind het niet) waar ik datzelfde nu met Windows 2000 kan doen. Ik heb ook eens zitten neuzen in een soort log m.b.t. de netwerkverbindingen en daarin stond bij de naam van mijn provider dat er geen IP-adres was. Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Ik ben nu eventjes e.e.a. aan het bekijken via mijn computer op het werk. Als ik de helppagina's van mijn provider overloop zie ik dat het uiterlijk van het eigenschappen-venster van mijn verbinding met die provider niet meer overeenkomt met hetgeen getoond wordt op die helppagina's. Ik heb b.v. geen mogelijkheid meer om DNS-instellingen te veranderen. Proxy server staat niet aangevinkt. Zou ik het best die verbinding gewoon verwijderen en een nieuwe maken? (Aangezien ik nu vanaf mijn computer op het werk werk kan ik natuurlijk niet zoveel details geven)
Link naar reactie
[quote:b8963d12a7="Security"] ...hmm dan zou ik een nic aanschaffen?... ...Je hebt een ADSL verbinding neem ik aan?... [/quote:b8963d12a7] Ja, ADSL, inderdaad. Maar moet ik iets hardwarematigs veranderen omdat ik maximum één keer per jaar een probleempje heb dat dan nog waarschijnlijk niets met de modem zelf te maken heeft? Nu is het ook pas gekomen na de installatie van die SP. Die andere keren was het ook steeds nadat er software werd veranderd. Ook heb ik anders nooit problemen om een verbinding te maken, het lukt steeds direct en de verbinding valt ook nooit uit, blijft steeds even snel werken, enzovoort... Daarom denk ik dat dat "goed" is en zou het daarom liever zo houden. Of zijn er bij jullie specifieke problemen bekend waardoor jullie denken dat ik beter een netwerkkaart installeer?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...