Ga naar inhoud

Bluetooth netwerkje onvoorstelbaar traag (5-30Kbps )


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:539a2d8814="oeroe"]hmm ja het is niet bedoeld om als file sharing te laten werken tussen pc's. Zijn vaak mb's die je dan kopieert neem ik aan. Overdracht tussen mijn mobieltjes en pda's gaan ook niet echt meesterlijk snel. Wel als ze dichter bij elkaar staan. Maar goed voor pc's gaat dat niet echt op.. ;-)[/quote:539a2d8814] (kan je niet proberen om een wireless netwerkje te maken.. 2 usb wireless kaartjes kopen en dan point2point netwerkje maken dat sitoch mogelijk met Windos? Zelf nooit geprobeerd alleen met accespoints gewerkt maar volgens mij moet dat technisch gezien kunnen).
Link naar reactie
Ja, ik kan wel een wireless netwerkje maken....maar daar gaat dit topic nu niet over. :wink: Ik heb begrepen (aka gelezen na wat googlen) dat Bluetooth tot 1mbps data kan uitwisselen. Dat komt dus met een beetje overhead neer op zo'n 700kbps. Maar waarom krijg ik dan maar 5 tot 30kbps? Da's voor mij een groot raadsel, en vandaar dat ik even om raad vraag.
Link naar reactie
Afstand is +/- 1 meter :) Laptop en PC staan momenteel vlak naast elkaar. Als ik met de laptop in een andere kamer ga zitten (minder dan 10 meter afstand) dan is er helemaal geen connectie mogelijk. Grootte van de files was 50MB per stuk. Ik zal het eens met kleinere files proberen. Maar hoe groot of klein ze ook zijn....5 tot 30kbps blijft extreem langzaam voor Bluetooth natuurlijk. Jou alternatief: Heb je helemaal gelijk in, en altijd goed om te onthouden. :) Maar de vraag was niet "M'n bluetooth is te langzaam, wat voor andere opties heb ik?" maar "Waarom is m'n bluetooth zo traag terwijl ik overal lees dat bluetooth 1mbps aan moet kunnen?" Ik weet dat je advies goed bedoelt is, maar stel dat ik wireless kaartjes voor m'n PC koop, etc etc.....dan weet ik nogsteeds niet waarom m'n Bluetooth traag is (of was).
Link naar reactie
Waar ik het gelezen heb....tja, goeie vraag. Ik heb eens gegoogled en kwam toen diverse sites tegen die hetzelfde zeiden. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=snelheid+bluetooth&meta= (hier zullen ze wel tussen staan) Ik werk gewoon met windows verkenner, en die geeft zelf aan hoe snel het gaat en hoelang het nog gaat duren. Ik heb het nu eens met kleinere bestanden geprobeert, foto's om precies te zijn, van rond de 1 en 2MB groot, maar dat ging nog veel langzamer. Toen ging hij in bps ipv in Kbps. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...