Ga naar inhoud

Servers onbereikbaar met nwe router


anoniem

Aanbevolen berichten

Tot voor kort werkte ik met een alcatel 510 home welke getweaked was naar de Pro versie, daarachter een switch en een aantal PC's met op één daarvan een web- en mail server. Dit heeft jaren goed gewerkt. Afgelopen week heb ik een sitecom 54G gekocht en in de plaats gezet van de switch en vanaf dat moment zijn de servers niet meer bereikbaar. Ik heb in de alcatel de poort verwijzingen verwijdert er van uitgaande dat dan alles bij de router terecht komt en in de sitecom router nieuwe verwijzingen gemaakt. Dit was nodig omdat er eerst in de range 10.0.0 gewerkt werd en nu in de range 192.168.0 Overigens werkt voor de rest alles naar behoren en wanneer ik intern het ip-adres van de server intyp zie ik mn website ook. Het testen van de bereikbaarheid heb ik door derden, dus van buiten het netwerk laten doen. Zie ik misschien nog ergens iets over het hoofd ? Is er een mogelijkheid om na te gaan waar het spul tegengehouden wordt ? in de Alcatel of in de Sitecom ? Denk dat ik daar ook al een eind mee opschiet. En oh ja, heb ook de firewall al uitgeschakeld omdat daar een andere range voor het lokale netwerk in geconfigureerd is (Norton) Alvast bedankt voor de reacties, John
Link naar reactie
Peter, Bedankt voor je reactie. Poortforwarding was al in orde gemaakt en zover ik na kan gaan werkt alle verkeer van binnen naar buiten goed. Het probleem zit hem dus bij verkeer van buiten naar binnen, dat bereikt de server niet. Ik zit nu bij mijn vriendin en heb net een tracert losgelaten op mijn eigen IP-adres, de laatste hop welke ik daarmee bereik is die van de HCC en dan allemaal time-outs. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat het hele spul wordt tegen gehouden door de alcatel anders had ik die volgens mij ook als hop moeten zien. Weet jij toevallig hoe ik de Alcatel in DMZ mode kan krijgen of waar ik ergens kan vinden hoe dat gaat ? Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Geef mijn portie maar aan Fikkie :-( De router is er tussen uit, ik heb heel braaf een internetverbinding met alleen de alcatel er tussen, kan lekker surfen maar het door jou genoemde tooltje geeft als melding dat er geen Speedtouch device in het netwerk zit :-(. Overigens moest ik ook het adres van de netwerkkaart en de gateway aanpassen nu anders wil de PC niet met het modem praten :-) In ieder geval bedankt.
Link naar reactie
Schaam, schaam :-( ik was eigenlijk afgegaan op een plaatje maar ben na jouw reactie even verder gaan zoeken. Er staat inderdaad geen 510 op het modem zelf, alleen Alcatel Speedtouch Home. En dat die in het verleden bestonden is niet zo vreemd aangezien het modem al een jaar of 5 á 6 jaar oud is. Het is overigens een ISDN-ADSL modem. Ik kwam op het idee om eerst de frimware maar eens te gaan upgraden maar dit modem wordt niet eens meer ondersteund an dus ook geen firmware updates meer :-( Ik krijg ondertussen het sterke gevoel dat ik er beter aan doe om eens te gaan kijken naar een nieuw modem i.p.v. nog een aantal dagen te gaan proberen om dit ding aan de praat te krijgen :-( In ieder geval bedankt. John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...