Ga naar inhoud

DNS error


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vergelijkbaar probleem als Jape dd 06-10 2005. Ik gebruik een router D-link DSL G604T en een netwerk kaart Realtec RTLl8139. Het vreemde is dat ik in " Netwerkverbindingen" bij het opstarten van mijn PC de router vindt onder Internet gateway ( Verbonden) en de netwerkkaart onder Lan verbinding (Verbonden) Na enige tijd verdwijnt de router uit de lijst en nog een tijdje later verdwijnt ook de netwerkkaart uit de lijst. Ik ben dan nog steeds op internet! Op het moment dat ik geen internet pagina's meer open kan krijgen is ook MSN messenger uitgevallen. Als ik dan hier de verbindingstest doe kan de DNS server niet worden gevonden. Ik moet dan naar het internet adres van de router en Reboten. Soms 1 maal per week, soms 10 keer per dag! Wordt hier echt moedeloos van. Is dit een probleem van de Provider of moet ik mijn instellingen veranderen? De Firewall op de Router heb ik uitgeschakeld! In TCP/IP van de netwerkkaart de DNS waarden ingevuld van de Provider. Ook in de router deze DNS waarden ingevuld. Als ik de DNS zet op Automatisch configureren blijft het probleem hetzelfde.
Link naar reactie
[quote:e78cb41f42="Max Whyte"] Als ik dan hier de verbindingstest doe kan de DNS server niet worden gevonden. Ik moet dan naar het internet adres van de router en Reboten. [/quote:e78cb41f42]Dit lijkt me een probleem aan 'de buitenkant' van je netwerk; maw provider gerelateerd. Het is op zich wel vreemd dat die verbindingen uit het lijstje verdwijnen, maar het feit dat je de 'interne' webpagina van de router nog kunt bereiken, geeft te denken dat de TCP/IP verbinding tussen de router en je netwerkkaart nog in orde is. Waarschijnlijk doet je router alleen DNS forwarding richting de DNS server van je provider. Wanneer die verbinding verbroken raakt, kun je geen namen (van bv websites) meer resolven. Kun je op dat moment nog wel websites op ip adres pingen? Bv [code:1:e78cb41f42]ping 66.249.93.104[/code:1:e78cb41f42] (www.google.com)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...