Ga naar inhoud

Wireless router (adsl) + Switch << Deels gelukt maar .


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn netwerk: [img:200d3582d0]http://www.niele.nl/tutorials/network/image/1_netwerk.gif[/img:200d3582d0] Mijn probleem: Ik krijg geen toegang op mijn werkgroep als de computer achter de switch aanstaat. De melding dat er geen rechten genoeg zijn. Als de computers achter de switch uitstaan dan krijg ik wel toegang op de werkgroep. Wat wel vreemd is dat pingen vanaf de lanside (wireless in mijn geval) naar de compu's achter de switch allemaal wel lukt. Tevens heb ik ook gewoon internet vanaf ALLE pc's (dus achter de switch). DHCP wordt verzorgt door de router en werkt (alle pc's krijgen ip adres). De gebruikte bekabeling is overall straight UTP en nergens een cross kabel. Ik zat zelf te twijfelen of een cross kabel nodig was tussen de router en de switch maar waarom werkt ping, dhcp en internet dan wel.
Link naar reactie
Normaal zit er inderdaad een cross-kabel tussen een router en een switch. Er zijn ook switchen met een zg. uplinkpoort. Deze poort fungeert als een cross-poort, zodat je een gewone kabel kunt gebruiken om die te koppelen aan bijv. een router. Zoals je al zegt, pingen lukt, dus de bekabeling is in orde. Wat verder nog problemen kan opleveren is de afstemming van de snelheid van de netwerkkaarten. Doordat de switch er tussen zit, kan het zijn dat de snelheid telkens opnieuw afgestemd wordt. Dit kost zo veel tijd, dat het ook enigszins tijdrovende herkennen van de workgroup niet functioneert. Zet de snelheden van je netwerkkaarten maar eens vast op de snelheid die de router aan kan.
Link naar reactie
[quote:b3a6f5d603="HermanH"]Doordat de switch er tussen zit, kan het zijn dat de snelheid telkens opnieuw afgestemd wordt. Dit kost zo veel tijd, dat het ook enigszins tijdrovende herkennen van de workgroup niet functioneert. Zet de snelheden van je netwerkkaarten maar eens vast op de snelheid die de router aan kan.[/quote:b3a6f5d603]Hmm das nieuw voor mij. Kan dat echt zoveel schelen?? Hoe zet je de kaarten op de vaste snelheid? En geld dit ook voor de kaarten die aan mijn lan zitten met de wireless router? btw dedicated uplink port heb ik niet, de switch is redelijk nieuw en volgens de beschrijving moet ie zelf herkennen dat een port als uplink moet fungeren.
Link naar reactie
Browsemaster nog nooit van gehoort (lang keve google, nu wel)! Tja, kan misschien wel zo zijn. Een klein aandachtspunt is dat een van de achtergelegen compu´s clarkconnect heeft geinstalleerd en dus met samba aan wat filesharing doet. Ik denk dat ik browsemaster in de smb.conf heb aanstaan. Ik vermoed dat je hier de spijker op zijn kop slaat, ik ga het als ik thuis ben meteen proberen.
Link naar reactie
[quote:91c5bf5bff="janjansen"]Browsemaster nog nooit van gehoort (lang leve google, nu wel)! Tja, kan misschien wel zo zijn. Een klein aandachtspunt is dat een van de achtergelegen compu´s clarkconnect heeft geinstalleerd en dus met samba aan wat filesharing doet. Ik denk dat ik browsemaster in de smb.conf heb aanstaan. Ik vermoed dat je hier de spijker op zijn kop slaat, ik ga het als ik thuis ben meteen proberen.[/quote:91c5bf5bff]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...