Ga naar inhoud

netwerkje maar router ziet pc's niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkje: asus router wl500-g, 2 laptops. Ga ik echter in de verkenner naar netwerken, daar staat dan mijn netwerkje, maar de 2 laptops zie ik niet staan...ook niet d eprinter die aan de router hangt. Ik wil eigenlijk op mijn laptop zowel de printer in t netwerkje zien staan als de andere laptop (en dan niet eens de mappen van de andere laptop, maar alleen de naam). Met oude nietdraadloze router lukt dit altijd wel...
Link naar reactie
Dit probleem wordt vaker behandeld in dit forum, misschien dat je even moet zoeken. Maar toch: Het begint meestal met de volgende vragen: gebruik je een firewall? (ingebouwd in XP of Zonealarm) Zet die op beide PC's dan eens uit. Zitten beide PC's in exact dezelfde werkgroep? Ga naar systeemeigenschappen- tabblad computernaam en check de werkgroepnamen. Om de printer te zien, moet je de printer "delen" via configuratiescherm->printers->eigenschappen etc. succes Ies Biekart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...