Ga naar inhoud

Crosscabel met straight cabel verbinden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis de volgende situatie: [img:cc60a1ac8f]http://img88.imageshack.us/img88/9562/pc9uq.jpg[/img:cc60a1ac8f] Mijn modem is verbonden met pc1 via een straight utp cabel. pc2 is verbonden via pc1 waardoor die ook kan internetten. Nu gaat pc1 weg en wil ik dat pc2 wel internet kan hebben. Hoe kan ik dit het beste gaan doen? De cabels met elkaar verbinden met een hulpstuk (moeten de stekkertjes nog veranden dan? bv allebei een straight cabel van maken). Verder heb ik nog een switch staan. Iemand suggesties voor een oplossing?
Link naar reactie
[quote:5c54695827="R0bbin"]zorgen dat er een straight verbinding bij pc2 komt. je zou eventueel zelf de utp kabel kunnen verknippen om er voor te zorgen dat de cross cabel weer straight word. en dan de switch er tussen zetten ipv pc1 ik denk dat dat het gaat werken als je er ipv die pc een hulpstukje tussen gaat zetten.[/quote:5c54695827] Verder nog iemand tips hiervoor, ik zou het namelijk zonde vinden als ik dadelijk mijn kabel voor niks ga veranderen.
Link naar reactie
Het enige wat ik mis is de cross kabel vervangen door een straight. Kan soms het goedkoopste zijn wanneer je geen stekkertje en een goede tang en een dosis handigheid in huis hebt. Dan mis ik ook een opmerking over de switch. Wat voor soort switch is het? Er zijn soms switches (bv van Sweex) die gewoon overweg kunnen met een crosskabel. Verder is het zo dat de meeste switches 4 ingangen hebben + 1 extra die iha gebruikt wordt voor het doorlinken naar een andere switch. Die extra aansluiting is meestal gekoppeld aan de eerste of de laatste van de normale ingangen. Wel opletten bedoel je een router/switch dan kan die extra poort een WAN zijn, en dat staat er dan ook boven). Wat interessant is, is dat die extra (normale) poort met een cross kabel werkt alsof het een gewone kabel is.
Link naar reactie
Ok, ik heb nu een sweex router gekocht, één pc werkt nu alleen de andere daar doet ie nog niks mee, allebei met een straight cabel bevestigst, gewwoon met automatisch ip. Op de een of andere manier pakt hij ze niet. Ik hoef verder niks meer in te stellen op de router toch? Ik kan namelijk inloggen op de router en settings veranderen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van. Zou het allemaal in één keer moeten werken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...