Ga naar inhoud

nieuwe pc... altijd gezeur!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik werkte nog op Win98SE maar ben met een nieuwe PC nu ook dusmet XP bezig. Ik had een werkend netwerk waar in mijn PC, een client XP PC (staat niet aan) en een Win98SE laptop prima met elkaar communiceerden Nu probeer ik met mijn nieuwe XP PC het netwerk weer te laten werken. Mijn laptop ziet die PC wel maar kan er niet in Mijn nieuwe PC ziet die laptop niet Allebei kunnen ze via Sitecom Router het internet op Op mijn nieuwe XP PC bestanden en printer delen uitgevoerd Ik heb XP Home edition Recovery CD's maar weet deze in hierin niet te gebruiken Advies welkom!
Link naar reactie
Beide C;share aangemaakt en gedeeld Maar er is kennelijk iets mis gegaan want op mijn laptop zie ik nu deze nieuwe PC niet meer... Ik heb wat zitten te proberen en de naam en omschrijving van deze PC verschillend benoemd (had ik eerst hetzelfde) en ik denk dat het daar fout is gegaan... weet alleen niet meer hoe ik dat kan terug veranderen... spoor bijster Hoe doe ik dat met IP testen; iets bij uitvoeren intypen? Hoe kom ik aan de IP adressen ? Thx
Link naar reactie
dat bedoelde ik niet hier mee. Het is inderdaat niet goed om de zelfde host name te hebben voor elke pc. Dit kan je veranderen via. Rechtermuis deze computer - eigenschappen dan naar tabblad computernaam en klik op wijzigen. Geef hier elke computer een andere naam. zorg ook dat er bij werkgroep het zelfde staat. (bv. werkgroep of mshome) ik bedoel met ip het volgende: ga naar: start - uitvoeren. typ hier [b:1def4d8dc0]cmd[/b:1def4d8dc0] in en vervolens in het dos venster ipconfig. hier komt het ip nummer te staan. [b:1def4d8dc0]OF[/b:1def4d8dc0] ga naar netwerk locatie's klik vervolgens op netwerk verbindingen. klik hier op de verbinding (meestal Lan-verbinding) klik vervolgens op het tabblad ondersteuning hier staat ook het ip nummer ga naar de andere computer en ga naar start - uitvoeren typ daar \\IPNUMMER werkt dit niet probeer dan de share map te benaderen \\IPNUMMER\SHARE
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor de hulp. Tweede: heb ik mezelf niet goed uitgedrukt en natuurlijk niet verschillende PC's zelfde namen gegeven en wel zelfde groep (Workgroup)... Ik heb de naam en de omschrijving van de nwe PC verschillend gemaakt, denk dat ik dat met je aanwijzingen gaat lukken. Helaas lukte het niet om met het IP-adres verbinding te maken; overigens heeft die laptop wel internet (via de router). Dus: wel internet maar geen contact met elkaar! Ik hoop dat er nog meer ideetjes in de aanbieding zijn on de WinXP met de Win98SE te laten praten (staan mijn backups op!).
Link naar reactie
Jawel, standaard XP firewall en Norton Internet Security.... Ik ben ergens een mededeling tegengekomen "Windows Firewall is ingeschakeld op één of meer verbindingen; wilt u deze uitschakelen" en ik heb volgens mijn (met gevoelens van ongerustheid) JA gezegd. Omdat de Router ook een Firewall heeft en ik van buitenaf dus toch wel beschermd zou moeten zijn. Ik heb de Firewall op de router nooit hoeven te confugureren om het netwerk te laten werken. Wat kan ik checken om Windows XP Firewall te configureren en/of Norton Internet Security?
Link naar reactie
Ik kom overigens bij het Wizard instellen van Thuisnetwerk ergens een keuze menu tegen van 1. een netwerkinstallatiedisk maken 2.een bestaandnetwerkinstallatiediskette gebruiken 3.De cd-rom met Windows-XP gebruiken 4.Doorgaan met de wizard. ik hoef de wizard niet op ander computers uit te voeren -->Ik heb gekozen voor 4 omdat het netwerk voorheen wel werkte (P3 Win98 - Laptop Win98 - P4 WinXP; P3 is nu vervangen door een te configureren P4 WinXP) Toen ik voor 3 koos (WinXP Home Ed Recovery) kreeg ik een pop up om PC opnieuw te starten voor recovery en dat was m.i. niet de bedoeling.
Link naar reactie
Nav eerder bericht te kijken naar de Firewalls: ik neem aan (?) dat Windows XP Firewall met de Netwerk Wizard voldoende geconfig is en keek dus naar Norton Internet Security. Bij Netwerk / Lokaal Netwerk zag ik Instellingen; Thuis (Actief) item toevoegen. Op de laptop het IP adres opgezicht (Uitvoeren: winipcfg) en zag 192.168.0.5. Op Norton item [i:65ce8e0e6b]toevoegen[/i:65ce8e0e6b] zag ik staan "geef computers of websitesop waarvoor toegang is geblokkeerd" en dit vind ik verwarrend want het gaat me er om juist toegang te geven; toch maar ingevuld (netwerkadres te gebruiken) 192.168.0.5 en subnetmask 255.255.255.0 Maar dan krijg ik: "Het opgegeven internetadres staat al op de lijst" Is dit dan goed of fout ????
Link naar reactie
Na het configureren als boven beschreven zien de beide PC's elkaar nu wel! Hoewel in het lijstje van Toegang niet exact dat IP-adres v/d laptop staat... Maar ze zien elkaar en daar gaat het om! Ik realiseer me dat de laatste emails op een soort van therapeutische zelfhulp lijken maar voor hen die me ook nu weer de richting hebben gewezen: zeer bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...