Ga naar inhoud

WIFI PCI kaart wordt niet gevonden door computer


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Ik probeer een ASUS WL-130G WIFI PCI CARD 54 Mbps te installeren. Deze kaart wordt niet door mijn PC herkend. Ik heb de laatste driver gedownload bij ASUS. Ik heb mijn MoBo ge-update. Maar dat alles heeft geen resultaat. Mobo: Tecram S381-M, Celeron 700, 128 Mb, 80 Gig. OS: Windows 98 SE Alvast bedankt, Thomas.
Link naar reactie
[url=http://www.tekram.com.cn:8060/ProductSpec.ASP?Product=S381-M%20series]lange link[/url] Zo te zien een intel 810 chipset. Komt dus neer op de "intel inf update", en daan waarschijnlijk een oudere versie. [url=http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/detail_desc.aspx?strstate=live&productid=178&dwnldid=4364&agr=n&lang=eng&prdmap=178]nog langere link[/url] Probeer dat maar eens. Daarna opnieuw opstarten, en kijken of je je systeem wel wat herkent, en daarna waarschijnlijk nog een keer booten.
Link naar reactie
Ik heb het volgende gedaan: Stroomkabel los. Alle PCI kaarten eruit(ik heb natuurlijk ook nog een monitor aansluiting op MOBO) stroomkabel vast>PC opgestart. Via start>uitvoeren>D:\infinst_enu chipset 810.exe uitgevoerd. Wizard doorlopen. Opnieuw opgestart. Volgens handleiding gecontrolleerd of nieuwe software was geinstallerd.> alles OKÉ PC afgesloten. Stroomkabel los. WiFi kaartje erin. Stroomkabel vast. PC opgestart. Naar apparaatbeheer. Daar staat bij "overige aparaten": !?PCI Multimedia Audio Device en !?PCI Network Controller Beide met een geel uitroepteken. Hoe nu verder?
Link naar reactie
als er een geel uitroep teken bij staat kan het verschillende dingen zijn doe is rechtermuis knop eigenschappen op het apparaat. Kijk vervolgens naar de apparaat stutus. en geef dit door. Ik denk dat het de drivers zijn. als dit zo is probeer de drivers van internet de downloaden. en installeer die. Als die PCI audio ook drivers mist staan ze waarschijnlijk op je cd van je mobo
Link naar reactie
Ik ben nu zover dat ik de kaart in apparaatbeheer heb staan met de mededeling: dit apparaat werkt correct. Ik krijg echter geen picto in mijn taakbalk. Ook het controlcenter van Asus herkent de kaart niet. Ik ben dus weer bij het begin begonnen: Format C. Alles goed gedaan, denk ik. Windows 98 SE van originele CD geinstalleerd. Videokaart geinstalleerd(Monitor niet aangesloten op MoBo omdat die storing geeft). Dat werkt allemaal. Geluid werkt ook. Ik heb de Bios drivers en chipset drivers ge-update volgens de instructies. Dat ook gecontroleerd volgens diezelfde instructies. Bij Asus nogmaals de driver en utillity gedownload en geinstalleerd. Ook nu weer staat de kaart wel in apparaatbeheer maar kan de rest van de mijn PC deze kaart niet vinden. Volgens Asus(wifi kaart) én volgens Tekram(mobo) zouden deze twee zonder problemen met elkaar moeten kunnen functioneren. Dus van compatabiliteitsproblemen(10x woordwaarde bij scrable) zou geen sprake moeten zijn. Het werkt echter nog steeds niet. Help!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...