Ga naar inhoud

Hoe correct aan te sluiten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit tijdelijk bij mijn schoonouders en heb daar internet nodig voor mijn werk & games. De situatie is nu: UPC ---> Modem ----> PC De situatie moet worden ---> UPC ---> Modem ---> Router ----> Meerdere pc's Dit krijg ik niet voor elkaar, zodra ik de router er tussen zet kan ik nergens meer internet ontvangen. Ik ben al 3 avonden bezig met proberen en het word nu frustrerend. Modem is de standaard Motorola van UPC Router is (ff checken) Kan iemand deze leek op netwerk gebied helpen?
Link naar reactie
Achterhaal met ipconfig /all het MAC adres van het netwerkaart wat normaal met het upc modem is verbonden en dus verding heeft en schrijf het op. Duik nu in de config van je router en kies dynamisch IP voor je wan setup, kies nu clone MAC adres of type het opgeschreven MAC adres in. Save je config en reboot router. Gooi even het modem uit, de router ook uit en sluit alles aan. Start het modem op, wacht 2 minuten, start de router op, wacht 1 minuut, check of je internet hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...