Ga naar inhoud

Combinatie Speedtouch en Linksys WRT54G -poorten gesloten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben er het hele weekend mee bezig geweest maar het lukt me niet. Voor een programma moet ik poort tcp 4662 en udp 4672 openzetten. Mijn internet verbinding komt vanaf een Speedtouch modem en gaat van daaruit naar een router Linksys WRT54G Als eerste heb ik Windows Firewall uitgezet. Als ik op beiden de poorten open zet dan geeft het programma aan dat de poorten dicht staan. wwwGRC.com geeft ook aan dat alles dicht staat. Zet ik op beiden alle bescherming uit dan blijven de poorten dicht. Als ik mijn computer direct achter het modem plaats dan blijkt wel de TCP poort open te staan, gemaakt door de NAT van de Speedtouch.(udp lukt niet) Zet ik de Linksys er weer achter dan is alles weer dicht ook al zet ik DMZ aan. Ik heb geprobeerd met vaste ip adressen te werken maar dat gaat helemaal niet. Modem zit in 10.0.0.x en de Linksys in 192.168.1.1 breng ik de Linksys naar 10.0.0 enz dan wordt het heel traag. Ook heb ik geprobeerd in Windows via UPnP de poorten te openen, dat lukt in Windows maar heeft geen effect op de poorten, die blijven dicht. Wie weet raad? Wat moet ik instellen op de Speedtouch? Wat moet ik instellen op de Linksys? en wat moet ik instellen op de computer(s) in het netwerk? Ik ben benieuwd of iemand met een oplossing komt wat ik zelf nog niet geprobeerd heb. Vast bedankt Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...