Ga naar inhoud

Wifi wil niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop met WIFI. Heb SMC router 54Mbit geinstalleerd. DraadLan werkt prima. Laptop draadloos aansluiten lukt niet, bij automatische instelling krijgt de laptop een IP van 169.x.x.x, (volgens de handleiding is dat fout) of geen IP, de verbinding heeft dan beperkte mogelijkheden. Bij handmatige instelling van de Broadcom van de laptop met IP 192.168.2.110 en DNS 192.168.2.1 (adres van d router), krijg ik wel een prima verbinding, maar kan geen verbinding met internet of de andere computers krijgen. Via de manuals en de help van Windows kom ik niet verder. Wie kan helpen? Syp
Link naar reactie
Ik heb een dergelijk probleem gehad met een PC waarop Sygate Personal Firewall op stond. Zelfs als ik de firewall op Allow all instelde werkte het niet. Firewall van het systeem verwijderd en direkt werkte alles. Na verschillende pogingen Zone Alarm geïnstalleerd en sinds dien geen probleem meer. Dus mogelijk ligt het probleem bij je firewall.
Link naar reactie
MAC adres klonen heeft alleen met de WAN kant te maken. Dus die optie van opnieuw aanmelden heeft niets geen zin ! Controleer in de router of WIFI uberhaupt wel aktief staat ! Zet SSID broadcast even aan en schrijf je SSID even op. Zet WEP of WPA uit en controleer of je router soms MAC beveiliging (whitelist of blacklist) heeft aan staan, zo ja, zet ook even uit. Save config en reboot router. Daarna op je PC een wireless scan uit voeren met OF wireless zero config OF de software tool van je kaartje. Zitten ze er beiden op, zet dan wireless zero config uit. Start, uitvoeren, (type) services.msc (ok) zoek 'm op in het lijsten (onderaan) recht klik, stop.
Link naar reactie
Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb een andere gekregen. Met deze kom ik wel binnen, maar nu zegt hij dat het een onbeveiligde verbinding is. Terwijl ik alles aan heb staan, Firewall, Wep, autoconfiguratie met dyn.IP enz. Het gekke is dat ik dat hem nu niet meer beveilgd krijg, ook al doe ik alles opnieuw. De SSID is standaard SMC. Hij heeft ontzettend veel instelmogelijkheden, kan op van alles filteren enz. Het duizelt me. Maar ik kan nu wel draadloos in m'n netwerkje komen en ook internetten (als Chello het doet tenminste). Het ligt er lange uit dan dat het werkt na het verhogen van de snelheden. Rare dingen die routers. Cees
Link naar reactie
Je had het bij het rechte eind, het is nu voor elkaar, maar het instellen van die beveilingingen is een helse kluss geweest. Ik vertel nu hoe het is gegaan.... Ik werkte in het begin verkeerd om, ik had de encriptie in de computer wel voor elkaar, en probeerde met de instelling daarvan ook de router in te stellen. Daarna ging ik het andersom proberen, maar dat viel nog niet mee om dat als leek uit te vinden. De gebruikershandleiding was op dat punt veel te summier. Het lukte me dan ook niet, achteraf omdat ik niet precies het juiste aantal letters gebruikte. Hij was dan wel beveiligd, maar hij werd niet aangesloten. Ik ben naar een bijeenkomst van de HCC geweest in Alkmaar, daar was na lang zoeken iemand die precies wist waar de schoen wrong omdat hij daar zelf ook een paar dagen mee bezig was geweest. Na invulling van een phrase in ascii van precies 13 letters, die op te slaan in de router en dan ook te gebruiken in de LAN en de computer was alles voor elkaar. Verder is die SMC SMCWBR14-G een prima router, maar je moet een expert zijn om hem in te stellen want hij heeft een zee aan instellingen. Dank zij deze snelcursus begrijp ik er nu veel meer van, maar nog lang niet alles. Iets voor de DOS_GG om er een artikeltje aan te wagen? Het artikel in C!T was nog veel te globaal. In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp, ieder keer als Chello zo vriendelijk was om me weer even internet te geven zag ik er naar uit. Groeten van Cees.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...