Ga naar inhoud

2 pc,s aanelkaar kopellen


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb hier 2 pc,s. beide bebben internet. gewoon beide een ethernetkaart, naar router, en naar modem. dus om internet te delen hoef ik geen netwerk. want na wat gezoek in oude topics kom ik dat vaak tegen. ik wil gewoon via mijn pc op de 2e pc komen en omgedraaid. zodat ik b.v foto,s kan backupen om een andere pc. want vliegt mijn pc in de fik dan heb ik weinig aan een 2e hd. vraag 1: is dit gewoon een kwestie van een usb kabel van pc 1 naar 2? vraag 2: kan je dan door heel de 2e pc bladeren? zoja dan kan ik dus ook b.v via mijn pc de virusscanner acktiveren en zo onderhoud doen. lijkt me erg handig. vraag 3: kan je ook de toegangelijkheid beperken. dus dat je niet overal binnenkunt?
Link naar reactie
Vraag 1: Het is wel iets meer als alleen een kabeltje neer leggen. Je dient uiteraard de juiste instellingen te hebben op beide PC's en de firewall op beide PC's dienen de toegang wel toe te staan. Verder dien je op beide PC's aan te geven wat er gedeeld moet worden. Vraag 2: Dat kan als je alles deelt. Windows XP heeft de eigenschap om de systeembestanden hiervan uit te sluiten. Dat vraagt dus extra instellingen. Vraag 3: Ja dat kan en is zelfs gebruikelijk. Je geeft dan aan welke mappen wel gedeeld moeten worden. Ook kan je de mappen nog beveiligen met een wachtwoord.
Link naar reactie
Wanneer je bestandsdeling zou toepassen dan heb je verder geen speciale hardware nodig. De hardware (router + kabels) voor internet zouden ook voor het WIndows netwerk gebruikt kunnen worden. Persoonlijk lijkt me dat makkelijker. Wanneer je echt iets bijzonders wil, vanwege bv de snelheid, kies dan eventueel voor firewire (ik weet niet of je dat hebt op beide computers). Zelf sta ik niet toe dat je op de ene computer wijzigingen kan maken op de andere computer. Ik zie dat als een extra beveiliging. Op zich haal ik dus altijd bestanden af van de andere computer. Heel soms kopieer ik wel bestanden naar de andere computer, dan gebruik ik 'Gedeelde documenten' van die andere computer. Ik ben zelf niet zo enthousiast over de USB kabels. Vroeger gooide dat mijn eigen netwerk in de war, dus ik zou dat zelf niet meer overwegen. Is er een speciale reden om geen bestandsdeling te gebruiken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...