Ga naar inhoud

Ik kan niet Gamen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al een aantal maanden een router geconnect tussen de computertjes! Al veel mee gekloot ook, ik wilde via apache een virtuele HTTP server draaien. Uitkomst niet gelukt, wel veel gekloot! Vandaag kreeg ik eindelijk weer een zooi games terug, dus ik dacht, nou ff gaan lannen! ik heb al diverse games geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat, dat we elkaar niet kunnen zien. Gateway's in en uitgeschakeld, we delen 1 Ip adres door het nat, ik kan het wel uitzetten, maar welk IP adres hebben we dan, ik ben er onderhand al 5 uur mee bezig, heb mn router nu ook maar gereset, en al mn instellingen verwijderd, ik snap er nu geen fuck meer van. Ik wil gewoon gamen. overigens, schijven delen lukt wel gewoon enzo.
Link naar reactie
Je moet dmv NAT de poortjes opengooien die je spel gebruikt. Als je ze niet opengooit, kunnen ze via internet niet op jou server komen. Als je gewoon op je lan wil gamen en niet via internet een gameserver wil draaien, heb je niks met NAT te maken. Dan is het toch waarschijnlijker dat je windows firewall je poorten blokt die je voor de spellen nodig hebt. Als ik jou was zou ik eens kijken bij de instellingen van je firewall en alleen de nodige poorten openzetten. Om te testen of dit het is, kun je je firewall (eventjes) ook helemaal uitzetten, maar maak hier niet een gewoonte van. :wink: Suc6 Meindert Jan
Link naar reactie
Ik heb een statisch ip voor mij en de andere pc aangezet. 192.168.2.102 en 192.168.2.103. ook zitten ze alletwee in dezelfde werkgroep, en staat mn firewall uit, ondertussen kunnen we elkaar al zien in sommige games, maar niet tegen elkaar praten, of elkaars game joinen, in andere games zien we elkaar echter helemaal niet.
Link naar reactie
en wat gebuert er als je ze beide een dynamisch ip geeft? En staat op beide computers de firewall uit? Is de netwerkkabel wel goed? en de router? STaat bei beide pc's de bestands-en rpinterdeling wel aangevinkt? Het TCP/IP protocol? en de client voor microsoft-netwerken? Te vinden via netwerkverbindingen, rechtermuisknop op de actieve verbinding (die je gebruit voor t netwerk)-->> eigenschappen. Controleer dit op beide pc's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...