Ga naar inhoud

wireless probleem beperkte of geen verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een aantal dagen de Speedtouch 580 en 2 wireless usb adapters Speedtouch 120g geinstalleerd. 1 pc staat dichtbij de speedtouch 580 en de signaalsterkte is 100 %. De andere PC staat een verdieping lager maar de signaalsterkte is nog altijd 90 %. Nu heb ik al een aantal keer de mededeling gehad: "er is een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Als ik deze melding krijg en daarna in het menu van de Wireless Adapter dan zie ik bij het IP adres het volgende adres staan: 169.254.143.92 waar voor dat ik de melding kreeg 10.0.0.150 stond. Dit gebeurt op de andere PC ook maar vaker. Hier is normaal het IP adres 10.0.0.151. Het gebeurt ook niet op allebei de PC's tegelijk. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Keurig geregeld.. maar het wegvallen van de verbinding duidt toch op een conflict op frequentie gebied. Scan eerst even de "buurt" en zet dan je eigen kanaal 3 stappen hoger, of lager (net wat het beste uit komt) het 169.x.x. IP duidt op het niet kunnen aanmelden op DHCP. Je kunt ook proberen om vast IP's in te kloppen (ook dns en gateway) Wel even zorgen dat je boven de dhcp pool IP's gaat gebruiken. Ik neem aan dat je wel je "eigen" netwerk als voorkeursnetwerk hebt aangegeven..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...