Ga naar inhoud

Draadloos netwerk naast bestaand netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Thuis gebruiken we 2 PC's die afzonderlijk in verbinding staan met een sweex-router met modem. Als de ene PC aanstaat kan die dus wel gewoon op internet. Nu komt er een derde PC bij. Aangezien deze in de schuur staat wil ik een draadloos netwerk maken dmv 2 pci kaartjes. De PC in de schuur kan dus alleen op internet als ik de PC aanheb. 1 Is dat mogelijk om een draadloos netwerk te maken naast de bestaande of gaat XP moeilijk doen? Ik ben een noob met die netwerken dus ik vraag het maar voor de zekerheid. 2 Welk merk PCI-kaartjes kan ik het beste gebruiken? Op zich vind ik die van Sweex weer lekker goedkoop (€19,95/st) maar als jullie me kunnen overtuigen om toch een beter merk te nemen.... Btw, om de hack-veiligheid is het niet te doen. We wonen buitenaf en de PC in de schuur staat alleen op zaterdagavond aan.
Link naar reactie
[quote:d22381b3d3="Big Boss(ink)"]Hmm, ik kies toch voor de optie van gerben. Zijn 2 goedkope Sweex-kaartjes voldoende??[/quote:d22381b3d3]Dat zou ik juist niet doen. WiFi verbindingen zijn op zich al een uitdaging, laat staan Ad-Hoc verbindingen. Ad-Hoc is handig als noodoplossing, maar ik zou het niet als standaard oplossing gebruiken. Daarnaast, bij een accesspoint kun je soms nog kiezen voor een WPA beveiligde verbinding (mits je ook een WPA capable wifikaart in je PC gebruikt natuurlijk), ad-hoc ondersteund op zijn best het erg kwetsbare WEP.
Link naar reactie
Hmm dat is misschien wel zo maar het gaat vooral om het geld. Gewoon zo goedkoop mogelijk. Ik zal het ff uitleggen: Die PC in de schuur staat in ons 'hok'. Die gebruiken we met vrienden om in te drinken zodat het uitgaan betaalbaar blijft. Word heel veel aan gedaan hier in Twente. Nu willen we graag internet om de muziekvoorraad op peil te houden. Als ik helemaal zo'n accespoint aan moet schaffen ben ik (zijn we) tientallen euro's kwijt en dat is niet de bedoeling voor die simpele AMD500 Mhz met 256Mb geheugen. Het ding staat alleen maar op zaterdagavond aan en mijn PC staat toch bijna 24/7 aan dus dan kan het wel. En met 2 sweex-kaartjes ben je voor 35 euro klaar. En een 4e PC in het netwerk zal er nooit komen aangezien beneden mijn familie dat ding alleen maar gebruik om vol te gooien met troep en ik als enige wat interesse heb in PC's (en er uren achter zit)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...