Ga naar inhoud

Draadloos netwerk instellingen/ beveiligingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Ik heb al een tijdje (maand of twee) een draadloze netwerk verbinding. Nu lees ik de laatste tijd toch steeds meer verhalen over het onveilig zijn van draadloze netwerken enz. Via google kwam ik op deze site terecht: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1 Daar staat wel duidelijk beschreven hoe of wat. Ik heb een Wanadoo ADSL aansluiting met gratis telefoneren en met de Livebox die ik via de WEP-Key beveiligd heb. Die WEP-Key staat vermeld op de cd zakje van Wanadoo zelf. Nu kijk ik naar aanleiding van bovengenoemd artikel op pagina 4 Web encrypty instellen op de router het zijn 128 bits sleutel die ik heb. Nu kijk ik bij Mac filter en die is geactiveerd. Nu klik ik op de lijst van toegestane MAC adressen en zie hier vier MAC adressen staan. Ik heb twee computers aangesloten op mijn draadloze netwerk. Hoe kunnen er nu vier MAC adressen in staan? Hoe kan ik zien welk MAC adres de computers hebben die ik in dit netwerk heb zitten? Verder heb ik Trend Micro Internet Security 12 met wifi bescherming aanstaan. Is er al bij mij ingebroken, ben ik al te laat begonnen hiermee? Kan ik weer achterhalen wie het is geweest als het zo is?
Link naar reactie
Wanneer je computer is voorzien van een draadloze netwerkadapter heb je waarschijnlijk twee MAC-adressen, één van je LAN-adapter en één van je WLAN adapter. Via menu [i:684b55abfe]Start - Uitvoeren[/i:684b55abfe], typ in [i:684b55abfe]cmd[/i:684b55abfe] kom je in een DOS-prompt. Typ hier in [i:684b55abfe]ipconfig /all[/i:684b55abfe]. Nu zie je o.a. je MAC-adressen. staan. Het kan zijn dat je router zelf zijn MAC-adres tabel heeft opgebouwd, sommige routers kunnen dit namelijk.
Link naar reactie
Hoi Praatpaal, Bedankt voor je snelle reactie. Je hebt inderdaad gelijk. Stom dat ik niet aan beide verbindingsmogelijkheden gedacht heb. Heb eventjes ip config gedaan en zie hier inderdaad 1 mac adres overeenkomen en dat is die van mijn draadloze ubs stick. Verder zie ik nog een fysiek adres van mijn ontkoppelde LAN poort op mijn moederbord staan maar dat adres komt niet overeen met de lijst uit mijn livebox configuration.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...