Ga naar inhoud

wepkey kan maar 23 karakters aan!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een adsl draadloos modem te installeren met een wepkey beveiliging. Vaste wepkey, wordt door het modem voorgeschreven. (speedtouch 570) Ik kan echter niet meer dan 23 hexadecimale karakters invoeren ipv 26 in mijn computer (network connections->properties->wireless networks->properties->tabblad associations. Open Network, dataencryption "key") Ik gebruik windowsXP prof met servicepack SP2 (engelse versie). Er is verbinding met het modem: status: verbonden, signaalsterkte: uitstekend, maar ik kan niet op internet komen. Vanwege die wepkey uiteraard. Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe krijg ik het veld van de wepkey groter? Grtz Joop
Link naar reactie
In principe zou je gewoon alle karakters in moeten typen, ook al lijkt het veld vol. Het kan zijn dat de eerste tekens links wegschuiven, zonder dat je het ziet. Een tweede mogelijkheid is om de PC en router met een UTP-kabel te verbinden, waardoor je een normale LAN-verbinding hebt. Daarna kun je in een browser het adres 10.0.0.138 intypen en je router configureren. Je kunt dan eventueel beginnen om de beveiliging helemaal te verwijderen om te testen of alles correct werkt, en daarna je eigen gekozen WEP key invullen. Dit zou je allemaal in de handleiding van de router moeten kunnen vinden.
Link naar reactie
Binary, Bedankt voor je reactie. Je eerste suggestie lijkt in elk geval niet te werken. Ik kan de laatste 3 karakters uberhaupt niet meer intypen. Er passen gewoon niet meer dan 23 karakters in het veld! Is dat niet ergens in Windows in te stellen? Want waar kun je bv instellen dat je een hexadecimale key of een ascii key wilt hebben? Je tweede suggestie wil ik nog ff mee wachten want er hangen nog 3 computers achter deze router, die overigens na een hoop heisa wel werken. Overigens is de handleiding die de de kpn bij de router verstrekt tamelijk sumier. Onderop de router staat de vaste wepkey van het apparaat. Kan ik die dan zomaar wijzigen, zonder problemen? Waarom verstrekken ze dan eigenlijk zo'n vaste key? Grtz Joop
Link naar reactie
Op deze pagina staat een zeer uitgebreide (nederlandse) handleiding voor o.a. de Speedtouch 570: http://www.speedtouch.nl/documents.html Ik zou je beslist aanraden om die even door te lezen. De standaard key wordt ingesteld om het de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken. Normaal gesproken zou het dan ook direct behoren te werken, maar er kunnen diverse oorzaken voor problemen zijn. Als je weet wat je doet, dan kun je de router natuurlijk zo instellen als je zelf wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...