Ga naar inhoud

geen internet , wel verbinding(zegt ie) en geen ping


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo , ik heb thuis een netwerkje van 4 computers en 1 laptop. van het modem gaat de draad naar de router en dan naar de hub boven. Nu doen alle computers het wel maar de laptop het niet. De laptop kan met draadloos en met kabel verbinding worden gemaakt. Als ik de kabel eruit trek dan zegt ie meteen dat er van de netwerk kabels niet is aangesloten. als vanaf de laptop naar de router ping zegt ie dat ie doelhost niet kanvinden o.i.d. Iemand id wat ik hieraan kan doen? De laptop loopt op xp home edition en de rest op 98SE mvg lucas
Link naar reactie
[quote:168ed312ef="peterkramer"]Krijgt de laptop wel IP van de DHCP server Of staan er soms nog "oude" IP instellingen hard ingevoerd ? Kijk dus bij tcp/ip van de netwerkkaart, eigenschappen en zorg dat IP op automatisch toewijzen staat. Ook bij DNS auto en Gatway moet niets staan.[/quote:168ed312ef] Hij staat op automatisch toewijzen(stond ie al) maar doet nog niets.. maar als ik uitvoeren -> cmd-> ipconfig staat er onderaan ergens ip adres -> blabla weet nie precies wel een adres bij subnetmasker staat ook iets maar bij standaardgateway staat niets , en bij de andere pc's staat de ip van de router
Link naar reactie
Zoiets: [code:1:9bdcb93113]Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan Beschrijving . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-A1-4E-BC-C8 DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138 Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 9 augustus 2005 11:18:09 Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 9 augustus 2005 13:18:09 C:\Documents and Settings\Martijn Hogendorf> [/code:1:9bdcb93113] moet het er ongeveer uitzien.
Link naar reactie
Wat je is kan proberen. Ga naar een computer waar het internet wel goed werkt. Schrijf daar de instellingen op hoe ze daar staan. Doe dit via start > uitvoeren > cmd > ipconfig > enter. Schrijf wat je daar ziet staan op, maar verhoog of verlaag het cijfer van het ipadres. Dus het ip wat bijvoorbeeld op een werkende computer 192.168.0.1 is, word op de laptop 192.168.0.2 Ga nu naar de laptop. Daar ga je naar start > configuratiescherm > netwerkverbindingen > je drukt met de rechtermuisknop op je lan verbinding > dan eigenschappen > dan dubbelklik op: internet protocool (tcp/ip). Daar zet je het rondje op het: "volgende ipadres gebruiken" Vul hier nu de gevraagde gegevens in, deze heb je dus van de wel werkende computer gehaald, hier vul je dus je verhoogde of verlaagde ipadres in. Ook zet je hier een rondje bij de dns server, die vul je exact zo in als die op de wel werkende computer staat. Druk nu aldoor op Ok, totdat je weer terug bent bij het confihuratie scherm. Probeer nu is of het wel werkt. Zet anders een eventuele firewall uit. Heb je anders msn? voeg me maar toe dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...