Ga naar inhoud

Event log error over DHCP Server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net bij een vriend twee computers met elkaar verbonden. Computer 1 draait onder XP, netwerk adres 192.168.0.1/255.255.255.0 met een USB-modem voor ADSL. Computer 2 draait onder W2K, met 192.168.0.2/255.255.255.0 als netwerk adres. Beide NICs zijn on board, PC 1 is een Dell (ik weet niet precies wat voor mobo zij gebruiken), PC 2 heeft een Gigabyte mobo. De computers zijn verbonden met een cross UTP kabel en kunnen bij elkaar werken, bestanden wijzigen, allemaal prima. Behalve 1 ding. Op de XP machine stond er een uitroeptekentje in het netwerk icon, voor de LAN verbinding. En ipv 100 Mbps zegt-ie een snelheid van 10 Mbps te hebben. Waar je de netwerkkabel inplugt, brandt inderdaad een oranje lampje (bij de andere PC brandt een groen lampje, die is wel goed). Bij netwerkinstellingen staat Link Speed/Duplex mode op auto sensing. Dat op 100 Mbps/Full duplex zetten, helpt niet. Het volgende dat ik gedaan heb is de Event Log bekijken. Hierin staat de volgende meldingen die ik niet begrijp: Error: Your computer was not assigned an address from the network (by the DHCP Server) for the Network Card with network address 444553547777. en even verder: Warning: Your computer has automatically configured the IP address for the Network Card with network address 0004E23D430D Het lijken mij twee verschillende NICs (maar wie ben ik?).. Zijn de Event Log meldingen gelinkt aan het (halve) funktioneren van de NIC? En is hier iets aan te doen? Is er iemand die hier zijn/haar licht over kan laten schijnen? Dankjewel, Marcel
Link naar reactie
En kijk ook niet al te veel naar de kleuren van de LED-jes op een netwerkkaart. De ene fabrikant gebruikt groene LED-jes, de andere fabrikant gebruikt oranje. Je kan hieruit dus niet afleiden op welke snelheid de interface ingesteld staat. Vaak gebruikt men hier een apart LED-je voor dat gaat branden als de kaart op 100 Mb/s draait.
Link naar reactie
Dat is waar, maar door op de status de klikken van die kaart wist ik ook al dat die kaart op 10 werkte ipv 100... De kaart die de problemen geeft is trouwens de NIC van het LAN, niet de 'ADSL-NIC'. De LAN-NIC is degene die op halve (nou ja) kracht werkt.. Morgen (en ik woon echt waar ik zeg dat ik woon) ga ik weer bij mijn vriend langs, dan zal ik ook zeker nog even ipconfiggen.. Marcel
Link naar reactie
Het waren, zoals meestal, meerdere problemen. De kaart met de DHCP-problemen was degene die met het internet in verbinding staat. DHCP-enabled staat op 'on', bij mijzelf, ik zit bij dezelfde provider, staat dat op 'off', dus dat ga ik daar ook doen. En dit zijn de gegevens van de andere, halve kracht, NIC, is daar iets geks mee? [list:8210e3dd01] Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller Physical Address. . . . . . . . . : 00-0D-56-66-E3-3B Marcel Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 [/list:u:8210e3dd01]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...