Ga naar inhoud

Wel draadloos internet, geen netwerk meer tussen pc-laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Nee, internet sharing hoeft niet. Als je dan deze instellingen gebruikt, dan zou je mekaar gewoon moeten kunnen pingen: Router: ip: 192.168.1.1 sub: 255.255.255.0 PC: ip: 192.168.1.64 sub: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 Laptop: ip: 192.168.1.65 sub: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 Heb je je router al een keer gereboot?
Link naar reactie
[quote:ecff7dadfe="Paulus"]Nee, internet sharing hoeft niet. Als je dan deze instellingen gebruikt, dan zou je mekaar gewoon moeten kunnen pingen: Router: ip: 192.168.1.1 sub: 255.255.255.0 PC: ip: 192.168.1.64 sub: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 Laptop: ip: 192.168.1.65 sub: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 Heb je je router al een keer gereboot?[/quote:ecff7dadfe] Router kan ik pingen, maar pc dus niet :-( Alle bovenstaande is hier correct, dus sla mij maar dood... Ping mij maar dan zie je het vanzelf.
Link naar reactie
Ik kan jou niet pingen, want ik zit niet in jouw subnet :-) Wat ik verder nog kan bedenken is evt. storing in het wireless gedeelte, maar je zit nu denk ik vlakbij je router, dat zou dan geen punt moeten zijn. Verdere opties zijn: router resetten (uitzetten, knopje indrukken, aanzetten, 5 sec. wachten, knopje loslaten, er is ook een variant waarbij je hem 30sec. ingedrukt moet houden) en opnieuw configureren, of firmware vernieuwen, maar dat zijn drastische maatregelen. Heb je niet toevallig ook een netwerkkaart in je laptop, dat je het ff zonder wireless kan proberen?
Link naar reactie
[quote:003ef5549b="Paulus"]Ik kan jou niet pingen, want ik zit niet in jouw subnet :-) Wat ik verder nog kan bedenken is evt. storing in het wireless gedeelte, maar je zit nu denk ik vlakbij je router, dat zou dan geen punt moeten zijn. Verdere opties zijn: router resetten (uitzetten, knopje indrukken, aanzetten, 5 sec. wachten, knopje loslaten, er is ook een variant waarbij je hem 30sec. ingedrukt moet houden) en opnieuw configureren, of firmware vernieuwen, maar dat zijn drastische maatregelen. Heb je niet toevallig ook een netwerkkaart in je laptop, dat je het ff zonder wireless kan proberen?[/quote:003ef5549b] Ja, maar netwerkkaart van pc is nu bezet door de router. de verbinding beneden is top, 100% dus op 54 Mbps
Link naar reactie
[quote:e6e9a62285="colorshopper"][quote:e6e9a62285="Paulus"]Ik kan jou niet pingen, want ik zit niet in jouw subnet :-) Wat ik verder nog kan bedenken is evt. storing in het wireless gedeelte, maar je zit nu denk ik vlakbij je router, dat zou dan geen punt moeten zijn. Verdere opties zijn: router resetten (uitzetten, knopje indrukken, aanzetten, 5 sec. wachten, knopje loslaten, er is ook een variant waarbij je hem 30sec. ingedrukt moet houden) en opnieuw configureren, of firmware vernieuwen, maar dat zijn drastische maatregelen. Heb je niet toevallig ook een netwerkkaart in je laptop, dat je het ff zonder wireless kan proberen?[/quote:e6e9a62285]Ja, maar netwerkkaart van pc is nu bezet door de router. de verbinding beneden is top, 100% dus op 54 Mbps[/quote:e6e9a62285]Hij bedoeld of je een netwerkkaart in je laptop hebt. Dat je de laptop even bedraad aansluit op de rouer.
Link naar reactie
[quote:343f180c8c="JBS"][quote:343f180c8c="colorshopper"]ohh, ok, ja die zit er ook in dus. laptop op router in een poortje stoppen dus, dan wel zeker de wireless disabelen en netwerk kaart ff configgen ??[/quote:343f180c8c]Juist. Netwerkkaart gewoon via DHCP adres laten krijgen van de router.[/quote:343f180c8c] ok, ga ik morgen doen, je hoort van mij.....en hartstikke bedankt voor alle tips...
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...