Ga naar inhoud

snel hulp graag -isdn


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik zit nu achter een pc van iemand die een isdn/adsl pakket heeft liggen van kpn. er komt over 2 weken een monteur maar ja mischien dat ik het ook aan de gang krijg dat scheelt toch weer 100€. ik heb al wel 15x kabel internet aangesloten maar nog nooit isdn. ---------------------------------------------------------------------------------- nu staat er in de handleiding dat je een kabel op het NT1 kastje moet aansluiten. waarom moet dit eigenlijk? er zit toch een splitter bij die het internet scheid van het bellen zodat je toch gewoon de gewone telefoon lijn moet kunnen splitten? nu hebben ze hier al isdn. er hangt hier beneden een kastje die er voor zorgt dat er meerdere nummers te gebruiken zijn. zo is er 1 lijn die nu alleen gebruikt wordt om in te bellen via een modem en er wordt nooit over gebeld want dat is een andere lijn. dus ik denk ok ik sluit de boel aan met deze lijn. alles is verbonden. -stroom op de modem -kabel van modem naar ethernetkaart -die telefoonlijn zit in de modem etc etc. bij het installeren van de cdrom zegt ie op een gegeven moment er is geen LINE-SYNC is. het tekendje @ op de modem gaat ook niet branden zoals volgens de handleiding zou moeten. moet er nu perse een kabel van dat nt1 kastje of niet? zoja dan houdt het op want ik heb geen kabel daarvoor. waarom zou het anders niet werken op deze telefoon lijn? er zijn hier 3 lijnen in huis en deze lijn is alleen voor de pc. nu weet ik het ook niet meer
Link naar reactie
Je dient de splitter (data / isdn) aan te sluiten op de nt1. Doe je dit niet dan krijg je ruis op de lijn. Het setje dat je gekregen hebt is voor isdn. wat er uit het kastje komt (Quatrovox) is waarschijnljik analoog? Zo ja dan gaat dit natuurlijk nooit zo werken. Verder dien je (over het algemeen) via de webinterface in te loggen op je adsl modem (als het zo'n ethernet ding is) en 'm te voorzien van een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor de usb versie moet je de bijgeleverde software gebruiken. het kan verder nog zo zijn dat er nog geen adsl op de lijn is gezet. Je hebt hiervan bericht gekregen. Is de aansluiting voor adsl nog niet aangezet gaat het lampje dus ook niet branden. [img:1e5a49dba5]http://members.home.nl/error404/isdn-adsl.gif[/img:1e5a49dba5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...